ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید
ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید

گل روبانی

سلام عزیزان.

امیدوارم هفته ایی سرشار از آرامش و شادی پیش رو داشته باشید.

چقدر زود میگذره. چشم بهم میزنیم هفته تموم شد!!!!!!!!!!!!!


اینم آموزش یه گل روبانی برای روبان دوزی. رنگ روباناش قشنگ نیست ! شما با رنگ های قشنگ تر درست کنید. این گل برای سرویس آشپزخونه و حوله و  روتختی و کوسن و....خوشگل میشه. 





خوب اول یه شکل شش ضلعی مثل تصویر بکشید که بشه الگوی کارتون





بعد روبان رو با سوزن ته گرد رو هر ضلع فیکس کنید. 



به این صورت که اول روبان رو  روی یکی از ضلع ها بذارید و با سوزن ته گرد فیکس کنید




ضلع بعد رو که خواستید بذارید روبان رو تا کنید به رو و فیکسش کنید



ضلع بد رو همینطور به رو تا کنید



همینطور شش تا ضلع رو روبان بذارید




حالا قسمت پایین کل روبان رو کوک بزنید. به کاغذ ندوزیدا !



وقتی کوک زدید از الگوتون جدا کنیدش



و یکم نخ رو بکشید تا جمع بشه



وقتی کشیدید و جمع شد. یکم تو دستتنو مرتبش کنید یه گل به این شکل دارید



خوب حالا برای پرچم گل. این یکم دقت میخواد. من خودم از روی نت یاد گرفتم. هیچ توضیحی هم نداده بود ! کلا دو تا عکس بود از مراحل کار !یه یک ربع فکر کردم فهمیدم چه خبره !و یه جیغ از سرخوشحالی زدم که ای کشف کردم !!!!!!!! انگار یه کهکشان جدید کشف کرده بودم !!! تا این حد ذوق مرگ بودم !!

بعد نشستم به کارم نگاه کردم و گفتم : اه زیتون بخور مستشار !



روبان رو یه سطح صاف بذارید مثل تصویر تا کنید. به این صورت که روبان رو عمودی بذارید بعد یه تای افقی کنیدش و همون تای افقی رو دوباره تای عمودی کنید که بیاد کنار قسمت روبان اولی !! چی  گفتم !!!!! ولی امتحان کنید متوجه میشید !



بعد انتهای همون روبان بلند رو که ازداد هست رو دوباره یه تای کج بزنید به سمت تای اول روبان !با سوزن ته گرد فیکسش کنید.



انتهای کار رو هم سوزن بزنید و اضافه هاش رو ببرید. این الان تو دست  چرخیده ها !! نگید چرا شبیه بالایی نیست !




دور تا دورش رو کوک بزنید.




نخ رو بکشید که جمع بشه.



برش گردونید میشه این ! خوشجل خوشجلا ! البته از این به عنوان گل هم میتونید استفاده کنید.



بعد بذارید وسط گلتون و بدوزیدش .





به این صورت



حالا برای درست کردن برگ. روبان رو بردارید یه تای این شکلی بزنید




کنارش رو هم مون مدلی تا بزنید شبیه مثلث بشه



انتهاش رو با سوزن ته گرد فیکس کنید و اضافه ی روبان رو ببرید




و همون قسمتی رو که بریدید کوک بزنید



نخ رو  بکشید تا جمع بشه



وقتی کشیدید و جمع شد و دو طرفش رو بدوزید بهم که باز نشه.



به این صورت یه برگ هم دارید. !



بعد از اینکه گل و برگ رو درست کردید رو پارچه ی مورد نظرتتون بدوزید



آموزش های دیگر





نظرات 9 + ارسال نظر
لیلا.ف سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:31 ق.ظ

سلام.واقعا لذت بردم من تازه سه ماهه روبان دوزی یاد گرفتم توضیحات کامل وواضح هست .ممنون .قراره رویه یه روتختی کار کنم.اگه زحمت نیست بگید مدل از کجا تهیه کنم که بتونم رویه پارچه پیاده کنم.آخه مدلهای تو کتابها یا سایتها در اندازه کوچکتر هستن.از لطفتون ممنون.

سلام عزیزم
آفرین دوست گلم چه هنر زیبایی رو هم انتخاب کردید. امیدوارم موفق بشی.
عزیزم هر مدلی رو که دیدی رو کاغذ آ3 پرینیت بگیر که بزرگ بشه.
ولی من هرجا دیدم حتما بهتون میگم.

مهدیه یکشنبه 29 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:02 ب.ظ

ممنون ،عالی بود

خواهش میکنم عزیزم

مربی چهارشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:01 ق.ظ

سلام از سایت پر گلت ممنون خیلی عالی بود انشاله عمرت مثل گل نباشه

سلام دوست عزیزم
ممنونم گلم. شما لطف دارید
شاد و سلامت باشید

نفیسه دوشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:53 ب.ظ

سلام عزیزم . خیلی با اموزش هات حال میکنم . میدونی میخوام جهزیه امو با این شیوه و با هنر دست خودم تزئین کنم . برام دعا کن خوشبخت بشم و منم برای شادی روح پدر مرحوم شما دعا کردم که همچین دست گلی دارن ..بوس

سلام عزیزم
ممنون عزیز دلم خدا رفتگان شما رو هم رحمت کنه.
امیدوارم از ته دلم دعا میکنم خوشبخت بشی عروس خانم هنرمند
چقدر هم زیبا میشه کار دست خود ادم. افرین به هنر و سلیقت

زهرا پنج‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 05:59 ب.ظ

سلام باران جان خیلی خوشکل بود من فاتحه خوندم برا پدر تون روحشون شاد

سلام عزیزم
ممنون دوست گلم . خدا رفتگان شما رو هم رحمت کنه.

zeinab یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:23 ق.ظ

کارتون عالیههههههههههههههههه اگه میشه روبان دوزی رو لباس رو هم اموزش بدین

زهرا دوشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:21 ق.ظ

سلام میشه بگید برای روی میز نهار خوری چه پارچه ای مناسب هست ممنون

سلام
عزیز بسته به ست خونت داره
هم مخمل و جیر زیباست هم ساتن و هم پارچه ی رو مبلی ..

هستی سه‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 12:10 ق.ظ http://nasimesaharrr.blogfa.com

سلام
خیلی زیبا بود
یک دنیا تشکر

سلام عزیزم
خواهش میکنم

مهتاب یکشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:27 ب.ظ

سلام دستتون دردنکنه اگه مبشه برامون طرح روبان دوزی بذار.چون نقشه روبان دوزی کمه.خلیل ممنون

سلام عزیزم
چشم حتما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد