ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید
ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید

علائم قلاب بافی (همراه با یه نقشه قلاب بافی)


سلام دوستان . روز بخیر. خیلی از بچه ها از من خواسته بود پایه ی قلاب بافی رو بذارم. اینم آموزش پایه. 


نقشه ی این بافت هم در ادامه ی مطالب ( سولماز عزیز که ازم خواسته بودی)



 

 

این زنجیره که آموزش تصویریش رو اینجا گذاشتم



علامت ضربدر تو نقشه ی قلاب بافی یعنی پایه کوتاه.

به این صورت هست که شما اول زنجیره زدید بعد

شماره ی 1) قلاب رو داخل زنجیره یا بافت رج پایین کنید

شماره ی 2) نخی که دور انگشت پیچیدید یا همون نخ کلاف رو دور قلاب بیرید

شماره ی 3) و بکشید داخل حلقه ها . یعنی تو شماره ی 3 اونحلقه ها بهم وصل میشن.



این علامت هم تو نقشه دیدید یعنی پایه ساده 


تو این مدل بافت شما قبلا از اینکه قلاب رو داخل زنجیره یا بافت رج پایین کنید یه بار نخ رو دور قلاب بگیرید همون نخ کاموا رو بعد سر قلاب رو تو زنجیره یا بافت رج پایین کنید و بعد هر سه تا رو بهم وصل کنید.




این علامت هم یعنی پایه بلند.

تو پایه بلند مثل پایه ی ساده یه دور نخ رو دور قلاب میگیریم با این تفاوت که موقعه ی وصل کردن اول تو عکس شماره ی 2) دقت کنید نخ رو از دو تا حلقه رد کرده بعد تو عکس شماره ی 3) دوباره اون دوتا حلقه رو وصل کرده.

یعنی تو بافت پایه بلند دوتا دوتا حلقه هارو بهم وصل میکنیم.





پایه بلند دوبل هم دقیقا مثل بالایی هست ولی چون یه دور نخ بیشتر از پایه بلند دور قلاب انداختین تعداد حلقه ها بیشتر میشه. و حلقه ها دوبه دو به هم وصل میشن.



پایه بلند سوبل !  مثل پایه بلند دوبل. فقط نخ دور قلاب رو 3 بار بپیچید. و حلقه دوباره دو به دو وصل میشن !



اینم پایه بلند چوبل !!!!!! یعنی پایه بلند چهارتایی ! مثل بالاییها فقط نخ دور قلاب 4 بار پیچیده میشه و حلقه ها هم دو به دو وصل میشه !




اینم که سادست. این علامت تو نقشه دیدید یعنی 3 تا پایه بلند رو تو یه پایه یا زنجیره بزنید. تصویر گویاست.




اینم نقشه و بافت این طرح رو که سولماز عزیز ازم خواسته بود


اول 37 تا زنجیره بزنید. بعد برای شروع رج 3 تتا زنجیره رو نگه دارید و یه پایه بلند تو زنجیره ی چهارم بزنید. خیلی سادست فقط پایه بلند هست. دیگه نقشه کامل مشخصه که چطور باید ببافید.








دیگر آموزش های وبلاگ بانوی زیبایی





نظرات 23 + ارسال نظر
شخص خاص پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 04:33 ب.ظ

سلام خیلی خیلی خوب توضیح دادید.مهرتان پایدار

سلام عزیزم
خواهش میکنم عزیزم. خوشحالم که دوست داشتید

معصومه سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:34 ق.ظ

سلام عزیزم ممنون ازاین آموزش زیبات بوووووووووووووووووس

سلام عزیزم
خواهش میکنم دوست گلم

م.م جمعه 22 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:45 ب.ظ

سلام باران جان،من دبیر حرفه و فن مدارس استثنایی هستم.کارهات خیلی قشنگ و جالب است و من از اونا برای آموزش به بچه ها ایده میگیرم البته یک کم ساده ترشون می کنم و بهشون کمک می کنم تا بتونن درست کنند خیلی ممنون از زحماتت و ضمنا من فاتحه هم نثار روح بلند پدرتان قرائت کردم قربانت خدانگهدار.

سلام عزیزم
به به شما یه فرشته هستید که به یه سری فرشته ی مهربون آموزش میدید.
من همیشه به صبوری و مهربونی معلم های مدارس استثنایی غبطه خوردم.
امیدوارم که همیشه موفق باشید.
ممنون از فاتحه. و خوشحالم که دوست داشتید.

یگی سه‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:46 ب.ظ

عالی بود چن تا طرح گل بافتنی بذارید:

چشم عزیزم حتما

مینا یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1392 ساعت 06:45 ب.ظ

سلام.یه سوال داشتم: آیا شما به صورت خصوصی قلاب بافی را آموزش میدید؟

سلام عزیزم
نه گلم شرمنده. فعلا جایی برای آموزش ندارم..

zahra شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:40 ب.ظ

سلام.قربون دستت خیلی خیلی عالی بود

سلام عزیزم
خوشحالم که دوست داشتی گلم

زینب پنج‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 02:04 ب.ظ

سلام.میتونید بافت یک دونه از این کنگره ها رو بهم بدین.آدرس سایتو میذارم .وسط لباس دخترم گیر کردم.ممنون میشم کمکم کنید.http://honaremadaram.persianblog.ir/post/1341/

سلام عزیزم
من خودمم هنوز این مدل رو کشف نکردم. ولی یکم روش تمرکز کنم ببینم سر در میارم.

عسل جمعه 4 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:18 ب.ظ http://oloumhaftom.blogfa.com

سلام سایتت خیلی قشنگه به وبلاگ منم سر بزن

سلام عزیزم
ممنون دوست عزیز
چشم حتما

شیوا یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 03:26 ب.ظ

شللااام مرسی از کمکاتون خیلی قشنگ بودتوضیحات

سلام عزیزم
خواهش میکنم گلم
حوشحالم که دوست داشتید

بصیره دوشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:21 ق.ظ

ممنون عزیز

خواهش میکنم گلم

صفاء چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 04:02 ق.ظ

سلام
بسیار بهره بردم،سپاس فراوان
لطفا آموزش بافت موتیف رو هم بگیش خیلی خیلی ممنون میشم.

سلام عزیزم
خواهش میکنم دوست گلم
تو قسمت قلاب بافی سمت راست وب رو ببین یه مدل موتیف گذاشتم.

سمانه پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:06 ب.ظ

سلام. ممنون که به این خوبی همه بافت های اولیه رو توضیح دادین. من واقعا حیفم اومد تشکر نکنم. چون دربه در دنبال همین بافت های ساده و اولیه بودم.
باز هم ممنون

سلام عزیزم
خواهش میکنم عزیزم
خوشحالم که خوشتون اومده .

nina پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:29 ق.ظ

مرسی دمت گرم عالی بود کف کردم جون تو

فاطمه20 سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:29 ب.ظ

سلام من میخوام از پایه با شما شروع کنم یعنی می تونم؟

سلام عزیزم
چرا نتونی؟؟ مطمئن باش که میتونی قلاب بافی واقعا سادست سریع یادمیگیری

فاطمه سه‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:37 ب.ظ

سلام
عالی
دستتون درد نکنه
خدا قوت

سلام عزیزم
سرت درد نکنه دوست عزیز
خوشحالم که دوست داشتی

فاطمه پنج‌شنبه 9 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:05 ب.ظ

ممنون از شما لطفا طرح ها یذیگه هم اموزش دههید

زهرا یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:17 ب.ظ

خیلی خیلی ممنون از این آموزش خوبتون

nadiya سه‌شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:29 ب.ظ http://ghatareeshgh.blogfa.com

سلام مرسی از وبتون خیلی عالی هستش

فقط این علایم درسته؟؟؟؟ اخه من یه جور دیگه دیدم اینارو ....اگه بشه علایم میل بافی هم بزارین ممنون میشم

سلام عزیزم
بله دوست عزیز اینها درسته خیالتون راحت من خودم قلاب بافی رو خوب بلدم.
دومیل زیاد بلد نیستم ولی چشم تونستم حتما

محدثه شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 04:19 ب.ظ

سلام واااای عااااااااااااااااااااااااااااااااااشقتم خیلییییییییییییییییی وبلاگ خوبی داری من عاشق کارای هنری ام و خیلی قلاب بافی رو دوست دارم بچگیا انجام میدادم اما الانا تقریبا یادم رفته مررسیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
بازم بذار لطفا بازم بازم

نازی دوشنبه 15 دی‌ماه سال 1393 ساعت 08:24 ب.ظ

مرسی

خواهش میکنم عزیزم

مامان فاطمه چهارشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:09 ق.ظ

سلام عزیزم ، خسته نباشید خانمی.
چقدر خوبه که شما هنرتون بی هیچ چشم داشتی در اختیار ما قرار میدین ، ان شاالله که همیشه تنتون سالم و دلتون خوش باشه.
خدا پدر بزرگوارتونم بیامرزه.
من اگه خدا بخواد تا دو ماه و نیم دیگه مادر میشم ، بطور اتفاقی و با سرچ کردن با وب شما آشنا شدم ، ممنونم ازت عزیزم این طرح خیلی بدردم خورد که برای کوچولو تو راهم یه پتو درست کنم .
دعا کنید بتونم درست و به زیبایی شما این پتو درست کنم.

سلام عزیزم
سلامت باشید
ممنون عزیزم شما لطف دارید
خدا رفتگان شما رو هم رحمت کنه..
عزیزم مبارک بشه...
خوش اومدید و مطمئنن با عشق مادرانه یه پتوی خوشگل میبافید

پریسا چهارشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 09:40 ق.ظ

عالی بود

نفیسه شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 03:27 ق.ظ http://moon14.blogfa.com

کاراتون عالین
بسسسسسسسسسسیار متشکرم

خواهش میکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد