ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید
ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید

کیک جنگل سیاه ( بلک فارست)

سلام عزیزان




اینم یه کیک خوشمزه برای مهمونی هاتون..


 

 

مواد لازم برای کیک شکلاتی


شکلات تیره  150گرم

کره   150 گرم

پودر شکر  150 گرم

 تخم مرغ  6 عدد( به دمای اتاق رسیده )، سفیده و زرده رو جدا کنید

آرد 150 گرم 

بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

نمک نوک قاشق چایخوری

میتونید به جای شکلات از پودر کاکائو هم استفاده کنید ( فقط حواستون باشه به تعداد قاشق هایی که پودر کاکائو استفاده میکنید به همون تعداد از آرد کم کنید) یعنی اگه دو قاشق پودر کاکائو استفاده کردید دو قاشق آرد کم کنید.



( میتونید از دستورهای دیگه کیک شکلاتی هم استفاده کنید حتما نباید این دستور باشه فقط مهم اینه که کیک شکلاتی باشه)



مواد لازم برای کرم بین کیک 


آب البالو یا شربت گیلاس 100 گرم
2 قاشق غذاخوری شکر
2 قاشق غذاخوری  نشاسته
1/3 قاشق چایخوری  وانیل
400 گیلاس یا آلبالو

خامه ی فرم گرفته ( برای خامه ی فرم گرفته کرم شانتی یا پودر خامه ی قنادی بخرید که خیلی راحت بتونید خامه ی فرم گرفته درست کنید)

50 گرم شربت آلبالو یا گیلاس برای مرطوب کردن کیک


مواد رو تو قالب 23 سانتی متر بریزید که بتونید به سه لایه ببرید.


شکلات و کره رو تو یه ظرف بریزید روی حرارت کم بذارید و هم بزنید تا ذوب بشن

سفیده و زرده رو جدا کنید و زرده های تخم مرغ رو با شکر بزنید تا کرم رنگ بشه.



شکلات ذوب شده رو بذارید کمی از حرارت بیافته و بعد به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید

آرد و بکینگ پودر رو مخلوط کنید و الک کنید و  کم کم به مایع شکلاتی اضافه کنید و با مفتول دستی هم بزنید



سفیده های تخم مرغ رو با نمک هم بزنید تا پف کنه و بعد به مخلوط اضافه کنید و آروم هم بزنید

قالب رو چرب کنید و مواد رو داخلش بریزید و در فر از پیش گرم شده با دمای 170 به مدت 30 تا 40 دقیقه بذارید تا بپزه



کیک رو بعد از پخت بذارید تا کاملا خنک بشه



تو یه قابلمه شکر ، شربت گیلاس  و وانیل رو مخلوط کنید و روی حرارت کم بذارید تا کمی بمونه و  هم بزنید.

یکم که حرارت دید نشاسته رو اضافه کنید و مدام هم بزنید تا وقتی که مخلوط حالت ژله ایی پیدا کرد و یکم خودش رو گرفت گیلاس یا آلبالویی که هسته اش رو گرفتید اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید و بذارید چند دقیقه روی حرارت بمونه و بعد از روی حرات بردارید




خامه ی فرم گرفته رو هم درست کنید



کیک رو به سه قسمت تقسیم کنید و لایه ها رو با شربت به وسیله ی قلمو یا قاشق کمی مرطوب کنید ( میتونید این کار رو هم نکنید یعنی مرطوب کردن)

خامه رو تو قیف بریزید و روی کیک بریزید مثل تصویر و بعد بین خامه ها از کرم گیلاس بریزید .

لایه ی بعدی رو هم به همین صورت بذارید و با خامه و گیلاس پر کنید



لایه آخر و که گذاشتید خامه کشی کنید و روش و کناره های کیک رو شکلات رنده شده بریزید و با خامه شکوفه بزنید ( بسته به سلیقه ی خودتون)



نظرات 9 + ارسال نظر
علی شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:26 ق.ظ http://ali-hort.blogsky.com/1392/10/27/post-1063/add-google-plus-to-your-web-log

درود

آیا می‌دانستید با دریافت لایک از طرف بازدیدکنندگان اهمیت و ارزش وبلاگتان برای گوگل افزایش می‌یابد؟

افزودن دکمه‌ی گوگل پلاس اصلی (اوریجینال) به وبلاگ شما

بسیاری از وبسایت‌هایی که روش افزودن دکمه گوگل + را شرح می‌دهند، برای تبلیغات، لینک وبسایت خود را در آن درج کرده و بدین‌گونه محبوبیت سایت خود را در اینترنت بالا می‌برند، درصورتی که مطلب وبلاگ من نحوه‌ی درج دکمه‌ی اصلی گوگل + را فراهم می‌آورد و در آن هیچگونه لینک خارجی وجود ندارد!
برای مشاهده‌ی مطلب به این آدرس بروید
http://ali-hort.blogsky.com/1392/10/27/post-1063/add-google-plus-to-your-web-log

پیروز باشید

مھراسا شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 03:29 ب.ظ

تو واقعا خجالت نمی کشى؟ چه طور دلت مىاد دھن من آب بندازى؟ من درست کردم ھمش وا رفت

عزیزم بفرما تقدریم به شما
وا رفت؟؟ چطور میشه !! من این کیک رو بارها و بارها درست کردم !!
حرارت فرت میزون نبوده نپخته ! کیک که وا نمیره !!

سپیده شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:14 ب.ظ

یعنی من کشته مرده هنرتم یه دفعه از اون دوناتت درست کردم در عرض 5دقیقه دخترم خوردشون یعنی باورت نمیشه هفته ای 3بار درست میکنم الان اینو باید یواشکی درست کنم تا کسی نبینه وایلا ورشکست میشم

عزیزم نوش جونش .
یعنی من عاشق دختر بچم سلامت و شاد کنار هم باشید.
اره والا . یه سوپر مارکت میری میای کلی خرج رو دستت میمونه !

نگار یکشنبه 29 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:52 ب.ظ http://honar-dar-khaneh.mihanblog.com/

سلام باران جان
خوبی؟
ببخشید میشه تبادل لینک کنیم؟وبلاگم با موضوع هنر در خانه هست
اگه قابل دونستی لطفا بهم اطلاع بده
قوربانت

سلام عزیزم
ممنون گلم.
حتما عزیزم

ملیحه چهارشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:04 ب.ظ

سلام باران جان واقعا مثل همیشه عالی بود.....خیلی هنرمندی....ممنون از وبلاگ خوبت.فقط باران جان میشه امورش خامه فرم گرفته رو بدی بی زحمت چون من در این زمینه خیلی مشکل دارم..نمیتونم درست کنم....میشه کمکم کنی..؟....ممنون

سلام عزیزم
ممنون دوست گلم شما لطف دارید.
چشم عزیزم خامه ی فرم گرفته رو هم میگم. ولی اگه تازه کار هستید بهتر که از کرم شانتی یا خامه ی قنادی کاله استفاده کنید که خیلی راحت میتونید یه خامه ی فرم گرفته داشته باشید.
با خامه ی صبحانه خیلی سخته.

107..... دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:37 ب.ظ http://www.bigane22.blogfa.com

حرف های این روزهای من، همینه .....
همه خیلی سریع خودشونو رفیقت نشون میدن
بعد خیلی شیکتر در مواقعی که بهشون نیاز داری، برات بهانه میارن
البته، همه به جز معدود افرادی که به لطف خدا هنوز هستن پیشم

از وقتی خودمو شناختم، ادمی بودم پر از علایق ضد و نقیص
شعرای سهراب در کنار رپ شاهین نجفی
موزیک و بدنسازی
شلوغی و در لحظه ای بعد به دنبال جایی برای تنها بودن
دیوونه ی روزهای بارانی، در حدی که اون روزا انرژیم بیشتر میشه

خیلی محتاط، در عین حال بیزار از بعضی قوانین..
در کل شکننده ی عادت ها
بعضی اوقات خشن در حده ................................................
که حتی بعضی از دوستام میگن: ما قبل از دوس شدن با تو، ازت می ترسیدیم
بعضی اوقات مهربون، تا دمه در خانه ی خدا

و ...........................به دنبال دلیل این همه تضاد ...؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟؟!؟!!!!!!


علم گفت: کسانی با گروه خونی AB این چنین اند...
و مادرم گفت: هیچ بد نیست، خیلی هم خوبه
و بقیه: خوب، شاید همه اینجوری باشن
و خودم: ولی من تا حالا کسی رو اینجوری ندیدم

شاید خدا بعضی اوقات میمیونه که چی افریده ......!!!؟؟!؟؟!؟؟!؟!؟!!!!!

موضوعیه که هیچ وقت براش جواب پیدا نکردم
شاید شمایی که داری اینو می خونی بگی ""عجب بیکاریه ها""چه فکرایی میکنه

ولی برای من این فقط یک فکر نیست، شاید رسیدن به خیلی چیزهاست
به نظر من تو این دنیا همه چیز به هم ربط داره
شاید حتی دستگیره ی "در" .............................به من ...........!!!!!!!




و باز هم، نوشته های بی مخاطب من[گل]

maria یکشنبه 15 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 05:51 ب.ظ

خسته نباشی عزیزم عالیه
میشه طرز تهیه دونات رو برای من ایمیل کنی یا بگی چجوری میتونم ببینمhttp://www.blogsky.com/images/smileys/117.png

عزیزم وقت ایمیل کردن ندارم
تو وب ببینی متوجه میش دوستم

الهام یکشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:06 ب.ظ http://razedeleto.blogfa.com

سلام باران جان خوب هستی ؟ خدا پدرت رو رحمت کنه
سایتت واقعا معرکست منکه دو سه روزه صفحه رو نمیبندم و وقتی که ازادم میام پای کامپیوتر مطالب جالبت رو میخونم

واقعا دوست داشتنی هستی کاش من دوستی مثل تو داشتم هنرمند و مهربون
اگر ازدواج کردی واقعا خوش بحاله همسرته

من شیرینی نارگیلی رو درست کردم یه کم شیرش زیاد شد نمیتونم گلوله کننمش چیکار کنمش؟

سلام عزیزم
مرسی دوست نازنی خدا رفتگان شما رو هم رحمت کنه ..
شما لطف دارید عزیزم
برای جوابم که فکر کنم دیکه دیر شده شرمنده

ارشیدا پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 11:10 ب.ظ

خانمی ممنون

خواهش میکنم عزیزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد