ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید
ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید

چیز کیک نیویورکی !


یه چیز کیک سبک و فوق العاده خوشمزه ......



 

 


مواد لازم برای کیک اسفنجی (برای یه قالب با قطر 20 سانتی متر)


تخم مرغ کوچک 2 یا تخم مرغ بزرگ 1 عدد

 شکر 65 گرم

آرد 40 گرم

کره ذوب شده 30 گرم

1/3 قاشق چایخوری بکینگ پودر


مواد لازم برای کرم پنیری:

پنیر خامه ایی 525 گرم

شکر 150 گرم

نشاسته  15 گرم

خامه 90 گرم

تخم مرغ 1 عدد (بزرگ)


طرز تهیه کیک اسفنجی

دور و کف قالب کمربندی فویل بپیچید.

زرده و سفیده رو از هم جدا کنید.



سفیده ها رو با همزن بزنید وقتی داشت حجمش زیاد میشد شکر رو اضافه کنید و هم بزنید مخلوط تا پف کنه. وقتی حجم سفیده زیاد شد.



زرده رو به مخلوط اضافه کنید و کمی هم بزنید.بعد کره ی ذوب شده ( بذارید سرد بشه) رو اضافه کنید و کمی هم بزنید. آرد و بکینگ پودر را مخلوط کنید و الک کنید و کم کم به مخلوط اضافه کنیدو با لیسک هم بزنید. آروم و دورانی.



مواد رو داخل قالب بریزید

و قالب رو داخل فر از پیش گرم شده با دمای 170 به مدت 10 دقیقه بذارید تا بپزه.

بعد از پخت بذارید کیک کاملا سرد بشه.



طرز تهیه کرم پنیری:

نیمی از پنیر رو داخل کاسه ریخته همراه نشاسته ی پودر شده و با هم زن بزنید تا کمی صاف بشه و بعد مابقی پنیر رو اضافه کنید و هم بزنید کمی که مخلوط یکدست شد شکر رو اضافه کنید و چند دقیقه با سرعت بالا هم بزنید.

تخم مرغ رو اضافه کنید و هم بزنید.


سپس خامه رو اضافه کنید و هم بزنید تا یه مخلوط یکدست و سبکی رو داشته باشید


کرم پنیری رو روی کیک اسفنجی سرد بریزید و  یه ظرف پیرکسی ،نشکنی رو پر از آب گرم کنید و قالب رو داخل آب گرم بذارید. پایین قالب تو آب باشه کافیه.



و ظرف و قالب رو داخل فر از پیش گرم شده با دمای 170 به مدت 1 ساعت بذارید تا بپزه. بعد از پخت وقتی خنک شد به مدت حدود 4 ساعت تو یخچال بذارید . این چیز کیک از اون چیز کیک هاست که اگه برای مهمونی بخواید یکی دو روز  روز قبلش میتونید درستش کنید.


نظرات 19 + ارسال نظر
Zoha شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 04:02 ب.ظ

سلام باران جان ممنون از اموزش عالیت،من عاشق چیز کیکم مىخواستم ببینم منظور از پنیر خامه پنیر ماسکارپونست ؟

سلام عزیزم
خواهش میکنم دوست عزیز
عزیز فرقی نداره هر پنیر خامه ایی میشه. یعنی پنیر خامه ایی پگاه یا کاله حتی پنیر لبنه هم خوب میشه.
ماسکار پونه هم میشه. بسته به سلیقه ی خودت داره عزیزم

نگین شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 04:44 ب.ظ

گلم وبلاگ قشنگی داری ، موفق باشی هانی

مرسی عزیزم
سلامت باشی دوست گلم

مامان فاطمه شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:05 ب.ظ

سلام عزیزم.خواهر گلم
من بار اوله کامنت میذارم وقتی خوندم که قراره هفت سین اموزش بدی گفتم یه خواهشی ازت داشته باشم 2 روزه دختر کوچیکم بند کرده که باید عروسک سبزه درست کنی عروسکی که لباسش با موهاش سبزه است چند روز پیش تو تلویزیون دیده منم اصلا بلد نیستم یکی دو جا سرچ کردم ولی یا بدون عکس توضیح داده بود که من اصلا متوجه نشدم یا توضیح کامل نبود برای همین وقتی اومدم اینجا و دیدم که هر کسی هر خواهشی داره شما لطف میکنی و پستشو براش میذاری منم خواستم بگم اگه امکانش هست این اموزشو برای من بذاری تا پیش دخترم شرمنده نشم پیشاپیش ازت ممنونم

سلام عزیزم
عزیزم چه بامزه یعنی عاشق دختر بچه ام با این ایده های خوشگلشون
من زیاد از سبزه درست کردن سررشته ندارم.
ولی حتما یه آموزش خوب ببینم براتون میذارم که دخترتون دوست داشته باشه و خوشش بیاد.
ولی یه ایده اینطوری به ذهنم رسید که یه عروسک باربی بندش رو بردارید . فقط بالاتنه.
بعد برای دامنش یه سبد رو برعکس کنید روش پنبه بذارید که حجمش زیاد بشه و گندم یا هرچی روی اونها بذارید که سبز بشه و بعد بالاتنه ی عروسک رو بذارید وسط سبد انگار اون سبزه دامنش هست. فکر کنم جالب بشه.

زهره شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 07:31 ب.ظ

سلاااااااااااااااااااااااام خوبی
من خیلی به وبلاگت سرمیزنم ممنون از اینکه این همه پست های باحال میزاری
من تازه میخوام عروسی بگیرم دوس دارم یهخونه زیبا داشته باشم خیلی برای چیدمان تو اینترنت سرچ میکنم ولی چیزه کاربردی تو خونه اجاره ای پیدا نمیکنم فک کردم شاید شما بتونی کمکم کنید
ممنون میشم اگه تو این زمینه هم مطلب بزارید

سلام عروس خانم گل
اسالله که یه خونه ی خوشگل با یه زندگی سرشار از عشق و آرامش رو شروع میکنی
حتما عزیزم . در چه زمینه ایی ایده میخوای گلم. بگو تا برات بگم

الی یکشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 05:09 ب.ظ

سلام میشه گلای ساده روبان دوزی بیشتری یاد بدین واسه کلیبس ممنون

سلام عزیزم
چشم ولی تو قسمت سمت راست وب برید آموزش برای گل کلیبس هم گذاشتم.

زهرا یکشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:45 ب.ظ http://ندارم

سلام.ممنونم بابت مطالب خوشگلتون تقریبا هرروز سر میزنم

سلام عزیزم
خواهش میکنم دوست گلم شما لطف میکنید

maedeh یکشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:02 ب.ظ

سلام عزیزم اگه میشه 7سین هم بذارید مرسی

سلام عزیزم
چشم حتما

مینا دوشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:14 ق.ظ

سلام
منم مثل بقیه منتظر اایده های هفت سین می مونم
ممنون خانم

سلام عزیزم
حتما میذارم عزیزم
یکم سرم شلوغه !! تو خونه بنایی داریم یعنی فاجعه !!

انسی دوشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:47 ق.ظ

سلام خانم
ممنون از آموزشای عالیت
ممکنه نحوه درست کردن ژله تزریقی رو هم آموزش بدید.
متشکرم

سلام عزیزم
خواهش میکنم دوست عزیزم
چشم حتما

الهام دوشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 03:13 ب.ظ http://dokhtarayman.blogfa.com

وای ممنون عزیزم چند وقت بود دنبال دستور یه چیز کیک خوب میگشتم بابت کیف هم ممنون خوشحالم که برگشتی

خواهش میکنم عزیزم
گلبونت برم عزیزم

آموزشگاه خیاطی و گلدوزی جوادی دوشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:33 ب.ظ http://javadiart.blogfa.com/

سلام،

خوبین باران جان؟

مثله مطالب قبلت عالی بود...

البته من قسمت چهل تیکه ها رو خیلی دوست دارم

با تبادل لینک موافقین؟

سلام عزیزم
ممنون دوست عزیز
بله شما خیاط هنرمند هستید دیگه
حتما عزیزم خوشحال میشم

زیبا سه‌شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:20 ق.ظ http://www.zibabanoo.com

سلام باران جون
خیلی ممنون که طرز تهیه ی چیز کیک رو نوشتی حتما باید یکی درست کنم. آخه پسرم خیلی چیز کیک دوست داره و بعضا دوستاش برای تغذیه ی مدرسه میارن و دهن کوچولوی منو آب می ندازن. همین الان دارم میرم از رو دستور شما درست کنم.

سلام عزیزم
خواهش میکنم دوست گلم
الهی عزیزم امیدوارم کوچولوت همیشه شاد و سلام باشه و مامان خوبش براش چیز کیک درست کنه.
نوش جونت

زهره پنج‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:11 ب.ظ

سلااااااااااااااااااااااااااااااااام
ممنون عزیزم
تقریبا تو زمینه چیدمان مخصوصا واسه خونه کوچک یا چنتا ایده و پیشنهاد برای وسایل و ریزه کاری هایی که خونه مدرن و زیبا ایجاد میکنه
البته چیزهایی که اموزش دادین خیلی بدردم خورده و ایده های جالبیه
بازم خیلی خیلی خیلی thanks

سلام عزیزم
خوشحالم که دوست داشتی گلم
چشم عزیزم حتما
خواهش میکنم

الهام دوشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:04 ق.ظ

وبلاگت خیلی دوست داشتنیه . ممنون

خواهش میکنم عزیزم
خوشحالم که دوست داشتی

سما دوشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:38 ب.ظ

دوست خوبم سلام،خدا قوت!ظاهرا که خیلی خوشمزست ولی من نتونستم خوب درست کنم و کیکم پف نکرد و هیشکی نخوردش، میشه خواهش کنم یه بار دیگه مواد اولیشو با اندازه گیری پیمانه بگی،مرسی عزیزم،راستی جواب ایمیل قبلیمو که توی قسمت طراحی پارچه سوال کرده بودمو ندادی،ممنونم از آموزشای خوبت وخداوند رفتگانت رو قرین رحمت کنه،آمین.

سلام عزیزم
چیز کیک پف نمیکنه زیاد گلم. اندازه ی همون حجم موادش هست.. بعد عزیزم برای کیک بهتر هست که اندازه گیری کنیم ... و بعد اینکه با یکبار ناامید نشو کیک قلقل داره با تجربه دست ادم میاد. به حرارت فر هم دقت کن.

به پیمانه
مواد کیک
کره 1/3 پیمانه
ارد 1/4 پیمانه
شکر 1/2 پیمانه

مواد کرم
شکر نصف پیمانه همراه یک قاشق غذاخوری
نشاسته 1 قاشق غذاخوری سرپر
خامه و پنیر رو هم شما چند پاکت بگیر ببین روش چقدر نوشته همون رو استفاده کنید

عزیزم شرمنده اصلا وقت نمیکنم به ایمیلم سر بزنم. حتما میرم میبینم
مرسی عزیزم خدا رفتگان شما رو هم رحمت کنه.

مریم پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:41 ب.ظ http://www.rozegarno.blogsky.com

سلام عالی بود ممنون از آموزش کامل و بی نقص ارایه شده

سلام عزیزم
ممنون دوست گلم شما لطف دارید

نادیا جمعه 29 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:12 ب.ظ

خیلی وبلاگ مچی دارین باتشکر زیاد

خواهش میکنم عزیزم

rokhshid چهارشنبه 29 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:34 ق.ظ

webloge mahshari darid vaghean honarmandid mersi.

سارا پنج‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 04:19 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد