ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید
ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید

نان قیفی


سلام دوستان روز بخیر

اینم طرز پخت  یه نون قیفی خوشگل و خوشمزه.


 

 

 

مواد لازم


آرد       به میزان لازم

شیر       1/2 لیوان

خمیر مایه   1 قاشق غذاخوری

نمک       1 قاشق چایخوری

شکر      نصف قاشق غذاخوری

آب ولرم    نصف لیوان

روغن         1/3 لیوان

 خمیرمایه و شکر رو مخلوط میکنیم و بهش آب ولرم اضافه میکنیم و یه در روش میذازیم و اجازه میدیم  10 دقیقه توی یه جای گرم و تاریک مثل داخل کابینت بمونه تا عمل بیاد

شیر رو کمی گرم میکنیم و با روغن و مایه خمیر فعال شده مخلوط میکنیم بعد آرد و نمک رو مخلوط میکنیم والک میکنیم و به مخلوط  اضافه میکنیم

آرد رو تا جایی که خمیر به دست نچسبه اضافه میکنیم و خوب ورز میدیم و روش یه پارچه یا سلیفون میندازیم و به مدت 2 ساعت میذاریم تو یه جای گرم تا خمیرمون حجمش دو برابر بشه( حواستون باشه زیاد آرد اضافه نکنید که نون خشک بشه) تا وقتی که بدست نچسبه. چسبندگی رو سعی کنید با ورز دادن هم بگیرید .


بعد از خمیر گلوله های کوچیکی برمیداریم و  به شکل نوارهای بلند درمیاریم و دور قیف میپیچیم تا بالای قیف نپیچید( قیف رو کمی چرب کنید)  

یا میتونید خمیر رو با وردنه صاف کنید و نواری ببرید و لوله کنید دور قیف.

روی نوار ها میتونید کمی تخم مرغ  و شیر بمالید .





بعد روی خمیرها رو زرده تخم مرغ میزنیم میتونید زعفرون دم کرده یا رنگ غذا یا اینکه پودر پاپریکا رو کمی شبر یا آب مخلوط کنید و  روی خمیرها بزنید. اینطوری نون های خوشرنگ تری دارید





روی سینی فر فویل بندازید ونون ها رو روی سینی میزاریم و  تو فر از قبل گرم شده با دمای 170 به مدت 20 تا 25 دقیقه




داخل نون ها رو میتونید با انواع سالاد الویه و سالاد سیب زمینی یا پنیر و  سبزی و گردو پر کنید


 


اگه قالب قیف ندارید عیب نداره یه مقوا رو لوله کنید ( یادتنه بچه بودیم میرفتیم از بقالی تخمه میگرفتیم اونها هم کاغذ رو لوله میکردن توش تخمه میریختن) دقیقا اون شکل و بعد روی مقوا و داخلش رو کاملا با فویل بپوشونید. و به عنوان قیف استفاده کنید.




نظرات 40 + ارسال نظر
عادله- پنج‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 01:42 ب.ظ

بارااااااااااااان خسته شدم چن ماهه کامنت میذارم اما انگار به دستت نمیرسه.....چرااااااااااااااا؟؟؟؟؟
باران کامنت های من کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟

عادله جونم سلام عزیزم
نمیدونم دوست گلم !!
هیچی کامنتی ازت نیومده !!
چندبار بهت ایمیل زدم ..
خوبی چه خبرا عزیزم؟؟؟
گفتم این دختره رفت که رفت !!!
الهی دوستم شرمنده. به خدا هیچی کامنتی نیومده !!
خودت چطوری؟؟

elham پنج‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:57 ب.ظ http://elhamkashani08.blogfa.com

سلام دوست عزیزم ممنونم از اموزش خوبت . مایلم با شما تبادل لینک داشته باشم ممنوم میشم خبرم کنی

سلام عزیزم
ممنون دوست گلم حتما

ترانه پنج‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:12 ب.ظ

سلام باران جان مث همیشه عالیه خسته نباشی عزیزم
کی باشه پسرم بزرگ شه براش بپزم از اینا
باورت میشه باران جان بعضی وقتا به سرم میزنه ازرو بسیاری از پستات نت برداری کنم؟<بطرز وحشتناکی من از مطالب مورد علاقم بویژه مرتبط به رشته خودم نت برداری میکنم>میترسم یه روزی خدای ناکرده ازدستشون بدم!!
حالا یه سوال؟
یادته گفتم تازه خونه خریدیم؟
حتمانه!
توآشپزخونش زیر اوپنش خالیه اما نه اونقد که بشه درب کابینت براش زد آخه کم عرضه براش طبقه زدیم وناگفته نمونه طبقه هاشم میخام کاوربگیرم خوشگل شن<از باران جونم یاد گرفتم بمیرم که تو مث من باران نداری!>هیچ راهی ندارم جز اینکه اونجارو پرده بزنم اما چه پرده ای؟ چه طرحی ؟چه مدل دوختی؟نمیدونم خواهش میکنم ایده داشتی برام بزن عید اومدومیدونی که دس تنهام هنوز همسرم ازمنطقه برنگشته ناگفته نمونه همسرمم از پاسگاه زید منتقل شده به شلمچه همونجایکه عاشقشه یعنی عاشقشیم.خواهش میکنم اگه برات ممکنه در این مورد کمکم کن
مرسی عزیزم بوس

سلام عزیززم
سلامت باشی
عزیزم ایشالله بزرگ میشه و براش درست میکن. خدا حفظش کنه
منم اینطوریم هرچی که به هنر ربط داشته باشه رو نت برداری میکنم و میخونم نخسوزن نقاشی.
مبارک باشه عزیزم .
عزیزم به نظرم از این کرکره چوبی ها بخری و بزنی خوشگل میشه ها !!
یا اینکه پرده نگینی یا چوبی یا هم از این پرده ها هست ریش ریشه !!
اونها هم خیلی خوشگل میشه. پارچه بدوزی بزنی فکر نکنم زیاد خوچگل بشه.
اگه حوصله داشه باشی پرده ی قلاب بافی هم زیبا میشه. بشینی ببافی.
امیدوارم کناره همسرت و پسرت همیشه شاد باشی و به سلامتی همسرت بره و بیاد..
دایی من زمان جنگ تو شلمچه شهید شد.....

حانیه شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:43 ب.ظ

واتز هپن !!

نسیم شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 05:52 ب.ظ

سلام باران جووووونم
ممنون از این همه چیزای خوشگل و خوب که زحمت میکشی تا به ما یاد بدیبارانم من فر ندارم تو ماکروو هم میشه درستش کرد؟ بووووووس

سلام عزیزم
خواهش میکنم دوست گلم
والله من تا حالا تو ماکروفر درست نکردم نمیدونم !! ولی از بعضی ها شدنیدم اگه ماکروت کانکشن داشته باشه میشه !!

زهرا شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:26 ب.ظ

سلام بانو جان
خوبی گلم؟
عزیز دیگه وقتی نمونده نمیخوای اموزش هفت سین داشته باشی؟لطفا جواب منفی نده...
میبوسمت

سلام عزیزم
اموزشش رو ندارم گلم ولی برای ایده چشم حتما

banooye barani شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:47 ب.ظ http://rainylady3.blogfa.com

چ با سلیقه ای شما
دوس دارم وب تو

ممنون عزیزم لطف داری

الناز یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:23 ب.ظ

باران جان یه سوال جنس پارچه ی این عروسک چیه؟
http://up-taropod.ir/uploads/13670967292.jpg

عزیزم از کتان برای این عروسک ها استفاده کن خیلی خوشگل میشه. اینم فرک کنم یا کتان هست یا پارچه هایی که یکم تار و پودشن باز هست باهاش کت و دامن میدوزن !! اسمش رو یادم رفته !!!

گیتا یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 01:03 ب.ظ

سلام
من امروز اولین بار بود که سراغ وبلاگت اومدم
خیلی عالی بود
دوست داشتم
معلومه که خیلی زحمت برای دوستات میکشی
بوووووووووووووووس

سلام عزیزم
خوش اومدی دوست گلم
خوشحالم که دوست داشتی
ممنونم عزیزم شما لطف داری

مینا یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 05:30 ب.ظ

سلام عزیزم
خیلی عالی بود
یاد بچگی هام افتادم....مامانم که با تنور گازی نون می پخت اینقدر دور و برش ورجه وورجه می کردم تا نون های کوچولو به شکل ها ی مختلف برام بپزه تا از شرم خلاص بشه... همیشه اول واسم نون های دایره ای و قیفی و بیضی های دراز می پخت می داد بهم و می گفت حالا برو بذار به کارم برسم......
یادش به خیر
حالا حتما از این نون ها واسش درست می کنم و می برم... خوشحال می شه که دخترش هنرمند شده
البته اینا همش به لطف شماست خانم
ممنونم ازت... خیلی زیاد

سلام عزیزم
چه بامزه . خدا مادرتون رو حفظ کنه ...
چه جالب ماها اکثرا خاطره ی مشترک داریم .منم اوموقعه ها مامانم یه پیراشکی که میپخت برای من و خواهرم کوچیک درست میکرد دست ازسرش برداریم !!
واقعا یادش بخیر... روزهای بچگی خیلی خوب بود..
حتما براشون درست کنه .معلومه از اون مادر هنرمند و کدبانو درختری مثل شما رو تربیت کرده
زنده باشید عزیزم
شما لطف دارید

salam دوشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:55 ق.ظ http://halalekhoda.blogfa.com

ُسلام،
وبلاگ خوبیه...

سلام دوست عزیزم
ممنونم شما لطف دارید

sama دوشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:06 ب.ظ

بوی نو شدن می آید...ولی تو همیشه رفیق کهنه من بمان ... دوستت دارم،واقعا با سلیقه ای.جواب ایمیلای قبلیمو ندادی چرا؟توی قسمت چیز کیک،‌‌!

مرسی عزیزم
می تو گلم شما عزیزی
شرمنده دوست گلم . جواب کامنت قبلی رو دادم. ایمیلم چشم

آموزشگاه خیاطی و گلدوزی جوادی دوشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:17 ب.ظ http://javadiart.blogfa.com

سلام،

با جدیدترین مدل های لباس آپیم

سلام عزیزم
چشم حتما میام

الهام دوشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:54 ب.ظ http://dokhtarayman.blogfa.com

واقعا دستت درد نکنه عزیزم خیلی خوب عالی واقعا ایده ی جالبیه برای بچه ها و تولداشون

خواهش میکنم عزیزم
اره واقعا برای تولد خیلی خوبه
خوشحالم که دوست داشتی

عروس محشر چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:30 ق.ظ http://mahsharbeautyblogfa.com

درود..[لبخند]
با نمونه کار عروس محشر آپم[گل]

سلام دوست عزیز
حتما عزیزم

ستاره چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:52 ق.ظ

سلام پس کجایید ایده ای برای سال جدید ندارید؟؟؟

سلام عزیزم
واقعا شرمنده ام تو خونمون بنایی هست اصلا وقت نکردم ایشالله میام

زهره چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:24 ب.ظ

سلااااااااااااااااام عزیزم خوبی؟
یه سوال!!!به نظرشما من که دارم برا جهیزیه خرید میکنم و قرار تو یه خونه 50تا60متر مستاجر باشم چه نوع مبلی بخرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من دوست دارم یه خونه ساده شیک وخلوت داشته باشم از اینکه هرچی گیرم بیاد بخرم بدم میاد به نظرم کم باشه ولی بجا و مناسب باشه
ممنون میشم مثل همیشه کمکم کنی

سلام عزیزم
خوشبخت بشی عزیزم
عزیزم به نظر من حتما مبل اسپرت بگیرو مبل استیل و بزرگ نگیر برای این سایز خونه.
من دیدم جلوی تلویزیون مبل استیل گذاشتن که از نظر دکوراسیون واقعا بد هست. جلوی تلویزیون باید مبل اسپرت گذاشت..
شما میتونی یه نیم ست بخری عزیزم همراه دوتا مبل تک . یعنی نیم ست شما یه پارچه ساده و رنگی باشه دوتا مبل ها رو هم میتونه گلدار بدی. خیلی خوشگل میشه. مثل دکوراسیون فرانسوی..
ناهار خوری هم 6 نفره بگیره. دوتا از صندلی ها رو گلدار بده و بقیه رو رنگ نیم ست.
بوفه هم به نظر من اگه دوست داری کوچیک بگیری یعنی از این بوفه های بین مبلی. اگه بوفه دوست نداری. یه کنسول و اینه بگیر خیلی خوبه.
امیدوارم خوشبخت بشی.
به نظر منم خونه ی ساده و شیک خیلی قشنگ تر از خونه های شلوغ و پر از اساسی که بیشترشم استفاده نمیشه.

بهناز پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:26 ق.ظ

salam.chera inghadr dir be dir post mizarin khob?

سلام دوست عزیزم
دم عید هست من کار و گرفتاری های خودم رو داریم شرمنده
میام ولی زمان میبره ...

ترانه پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:41 ب.ظ

سلام باران عزیز خوب بیدی؟
حالی میبرم میبینم بعضی ایده ها مون شبیه همه ها!راستش خودمم بفکرانواع پرده نگینی این حرفا بودم اما2تامورد داره یکی که خرت وپرتای توطبقات زیر اپن نباید دیده شه2اینکه پرده چوبی اینا واسه برداشتن وسایلا به مشکل میخورم پرده قلاب بافی هم دوس ندارم از ریش ریش هام که سردرنیاوردمممممم سرتو دردنیارم کمککک! اگه ممکنه لطفآبازم ایده بزارواسم یا عکس مرسی ماچ عزیزم

سلام عزیزم
خوب عزیزم یه پرده ی ساده و خوشگل بدوز.
و روی پرده رو حالا یا نقاشی با پارچه کن یا روبان دوزی ولی کم و ساده . خوشگل میشه.
اگه عکسی دیدم حتما برات میذارم گلم

آموزشگاه خیاطی و گلدوزی جوادی جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 01:30 ب.ظ http://javadiart.blogfa.com

سلام، با یه مدل آموزش ساخت گل و یک ست جدید و زیبا، آپیم

سلام عزیزم
حتما میام

آموزشگاه خیاطی و گلدوزی جوادی جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 02:03 ب.ظ http://javadiart.blogfa.com

در سومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر منتظر حضور گرمتان هستیم

ژاله شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 02:09 ق.ظ

سلام باران جون خوبی خانمی کجای دلمون واست تنگ شده امیدوارم هرجاهستی سالم وخوش باشی من عاشق خانمهای هنرمندم میشه منم عضوتون بشم راستی کارهاتون درحده تیم ملیه فدات بشم

سلام عزیزم
ممنون دوست گلم .همچنین شما عزیزم
عزیزم این سایت نیست وبلاگ هست عضویت نداره دوست گلم .
شما هم جز دوستهای گل ما هستی .

الی شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:23 ق.ظ

هی خواهر کجا رفتی نیستی چرا چند وقته؟

عزیزم خونه امون بنایی داشتیم به شدت درگیر بودم !! دم عیدی لوله اب ترکیده بود.... شانس دارم دیگه ....

زهره شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 01:24 ب.ظ

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام عزیزم
منون از راهنماییت ایده ی خوبی دادی من بوفه دوست ندارم فک کنم همون کنسول قشنگتر بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چندنفربهم مبل ال پیشنهادکردن به نطرت اسپرت بهتره یا ال؟من فکر میکنم چیدمان ال همیشه باید یه جور باشه و ازاون جایی که من مستاجرم شاید برم یه جایی که نشه به همونجور سابق مبل هارو بچینم؟!؟!؟!!؟!؟!؟!؟!؟!
برای فرش چیکارکنم؟چه سایزی چه سبکی؟باتوجه به اینکه ابعاد خونه آینده رو نمیدونم ودوست دارم فرشم نه بزرگ باشه که کل خونه رو یک دست بگیره نه خیلی کوچیک

سلام عزیزم
خواهش میکنم دوست گلم
ال هم به نظر من به درد مستاجری نمیخوره. بعد هم اینکه یه مدت بعد دلت رو میزنه. مطمئنم دوست من خریده بود پشیمونه. میخواد تغییر چیدمان بده نمیشه. ولی مبل اسپرت باشه شما میتونه جای مبل ها راحت عوض کنی و هرجا خواستی بچینی.
فرش بهترین سایز 6 متری هست که به درد همه ی خونه ها میخوره. سبکم از من بپرسی من فقط فرش ایرانی دوست دارم. یعنی همین ترمه و ترنج خودمون.
از فرش های ترکیه ایی با طرح اسپرت خوشم نمیاد. به هم حس فرش نمیده !
فرش فقط ایرانی. الان فرش های ماشینی ایرانی اومده با نخ ابریشم مصنوعی وای اونقدر خوشگله هست. از اونها بخر. گرونم نیست مثل دستباف که نشه طرفش رفت.

مریم دوشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:54 ب.ظ

جه خوشمزه.میخوام

عزیزم تقدیم به شما

سارا شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:41 ب.ظ

میشه جواب برام ایمیل کنی سپاس بسیار

عزیزم واقعا شرمنده من وقت ایمیل کردن ندارم....
همینجا بپرسید جواب میدم...

قایق بادی چهارشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:18 ق.ظ http://iranintex.com

با سلام خیلی جالب بود واقعا تشکر می کنم

سلام دوست عزیز
خواهش میکنم خوشحالم که دوست داشتید

بصیره جمعه 22 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 03:27 ب.ظ

چه جالب! واقعا عالی بودن.حتما واسه مهمونیها درست میکنم

برای مهمونی که خیلی خوب میشه..

آذر یکشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 10:47 ب.ظ

عالیه مرسی .برای دخترم که خیلی بدغذاست درست کنم ببینم میخوره ؟

آذر سه‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 02:39 ق.ظ

سلام دوست من خوبی ؟ من این نون رو درست کردم خیلی قشنگ شد ولی خیلی سفت بود و اصلا حالت باگت و پف کردگی نداشت .همینطوره ؟

سلام عزیزم
زیاد سفت نیست گلم
موقعه ی ورز دادن ارد زیاد اضافه نکردی ؟؟
یا زیاد تو فر نمونده برای پخت !! اینها باعث سفتی میشه.
ولی میتونی از خمیر چادویی استفاده کنی یا خمیر باگت اونها هم برای این کار عالیه..

صدیقه سه‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 06:32 ب.ظ http://khooneyema.ir/

وبت عالیه تازه وبتون را دیدم خوشحال شدم
اگه با تبادل لینک موافقید خبرم کنید

ممنون دوست عزیز شما لطف دارید
بله حتما

ریحانه شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:14 ب.ظ

سلام مرسی از اموزش نون قیفی
یی سوال داشتم خمیر مایه رو چجوری درست کنم

سلام عزیزم
خواهش میکنم
خمیر مایه رو باید از بیرون بخرید مغازه هایی که لوازم قنادی میفروشن دارن .

ریحانه یکشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:40 ب.ظ

مرسیسایت خوبی دارید ممنون

خواهش میکنم عزیز

کافه هنر عسل یکشنبه 15 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 01:01 ق.ظ http://www.cafehhonarasal.blogfa.com

سلام . به نظر که خیلی شیک میاد . حتما" مثل قیافش باید مزه خوبی هم داشته باشه و برای مهمانی ها یا جشن تولدهامون خیلی خوبه . ممنونم گلم .

کافه هنر عسل یکشنبه 15 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 01:04 ق.ظ http://www.cafehhonarasal.blogfa.com

عزیزم اگر تمایل به تبادل لینک داشتید خبرم کنید . با کمال میل لینکتون میکنم . موفق باشید

نیره سه‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:25 ب.ظ

سلام..
واقعا ایده جالب و خلاقانه ای بود..
عزیزم یه سواااااال مهم.
این نون رو میشه تو توستر درست کرد؟

سلام عزیزم
تو تستر فکر نکم بشه دوست گلم ...
من تا حالا تو تستر درست نکردم نمیدونم واقعا ! شرمنده عزیزم..

محمد چهارشنبه 2 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 06:00 ب.ظ http://easy-cooking.blogsky.com

بسیار بسیار عالی لذت بردم

محمد شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 08:40 ق.ظ

سلام استاد
کارهاتون بسیار زیبا و جالب است امیدوارم همیشه تندرست و شاداب باشید.

سلام دوست عزیز
ممنونم شما لطف دارید
همچنین شما. پاینده و برقرار باشید

کوثر چهارشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 07:05 ب.ظ

سلام مر30از کارهاى خوبتون من خودتون خوبید وهم وبلاگتون مهشره بازم دوباره اومدم سر زدم مثل همیشه عالللللللللللللللللللللى بیوتیفوللللللللل

سلام عزیزم
خواهش می کنم
خوبی از خود شماست نازنین

نسیم یکشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:29 ب.ظ

سلام وخسته نباشید
من خمیررودورقیف پیچیدم ولی توفرشل شدازدورقیف اومدپایین دلیلش چیه ؟
ممنون جواب بدی

سلام عزیزم
قیف رو خیلی چرب کرده بودی!!!
ولی عجیبه چون نمیافته خمیر رو خوب و محکم باید دور قیف پیچید ایشالله دفعه ی بعد بهتر میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد