ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید
ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید

کوسن چهل تکه


سلام دوستان

شرمنده از اینکه دیر به دیر میام. هم اینکه کار و زندگی نمیذاره و هم اینکه مشغول خوندن کتاب زیبای کلیدر هستم که اصلا وقتی برای نت برام نمیذارم. 10 جلد کتاب هست و من از زمان های پیش تصمیم داشتم این کتاب رو بخونم و هیچوقت نشده بود..  از قبل عید شروع کردم تازه جلد ششم هستم. فوق العادست این کتاب...


----------------------------------------------


اینم یه روبالشی یا کوسن زیبای چهل تکه دوزی شده تقدیم به شما


 

 


وسایل لازم

  • پارچه نخی در نگ ها یا طرح های مختلف
  • کمی پارچه نمدی
  • نخ و سوزن و قیچی
  • مقداری نخ کنفی و دکمه



اگه خواستید روی روبالشی تون طرح ببعی هم باشه . طرح مورد نظر رو روی پارچه نمدی کشیده میبریم. و کناری میذاریم



پارچه ها رو مربعی ببرید. ( اندازه ها بستگی به خودتون داره ) میتونید 10 در 10 یا 15 در 15 باشه..



کنار هم بچینید تا ترکیب رنگ ها رو بدونید.



و بعد شروع کنید ردیفی بهم دوختن.




و بعد ردیف ها رو هم بهم بدوزید .



به این صورت



برای کناره ی کوسن . یه پارچه مستطیلی ببرید. مثل تصویر پشت پارچه رو بذارید و به لبه ی رو بالش با سوزن ته گرد فیکس کنید.



و بعد اون لبه رو چرخ کنید .



اون یکی لبه ها رو هم بذارید و تا قسمتی که با رنگ نارنجی مشخص شده بدوزید.



حالا این لبه ها که آزاد بود رو مثل تصویرتا بزنید . یعنی این پارچه ایی که رو هست رو به زیر یه تای مثلثی بزنید.( هر چهار گوشه رو)



به این صورت



اتو کنید



و اون خط رو چرخ کنید




از پشت کار اضافه ی پارچه رو ببرید




هر چهار لبه رو بهمون روش بدوزید و اضافه ها رو ببرید. به این صورت



اون ببعی رو هم بدوزید به روبالشی



حالا برای پشت کار به همون اندازه ی روی پارچه با 4 سانت اضافه یه پارچه ببرید



پارچه رو دقیقا از وسط ببرید و لبه ی بالای کار رو یه تای 2 سانتی بزنید و  یه لایی زیرش بچسبونید و بدوزید



این لایی هست



با کنف یا کاموا یه سری حلقه ی این مدلی درست کنید



و بدوزید به لبه ی پارچه



به این صورت



پشت کار رو بذارید روی کار



به این صورت



دور تا دورش رو چرخ کنید و  4 گوشه رو مثل تصویر ببرید ( از داخل کار)



و کار رو برگردونید



به لبه ی پایین دکمه بدوزید و اون حلقه ها که کار جادکمه ای مکنید رو داخل دکمه بیندازید. ( میتونید زیپ هم بدوزید)




اینم یه کوسن زیبا که میتونید روبالشی همین مدل رو هم بدوزید



نظرات 21 + ارسال نظر
zahra جمعه 28 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 04:57 ق.ظ

مثل همیشه زیبا و کاربردی
ممنون باران عزیزم

خواهش میکنم عزیزم
خوشحالم که دوست داشتی .

لیلی شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 04:38 ب.ظ http://banoyeziba.blogsky.com

به به چقدر تمیز و با سلیقه. واقعا ممنونم که برای ما وقت میذارین.خیلی دوستتون دارم باران جان.

خواهش میکنم عزیزم
می تو

سودابه چهارشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 10:04 ق.ظ

سلام دوست جون واااااای داری کلیدر میخونی؟؟؟؟؟ خیلی خوش به حالته من اون موقع که کنکوری بودم میخوندم و شبا تا صبح بیدار بودم اینقده قسمتهای آخرش گریه داره که نگو صبح که بیدار میشدم چشمام ورم کرده بود مامانم فکر میکرد درس خوندم و حسابی برام دل میسوزوند
یعنی یه همچین دختر صادقی بودم من
تو رو خدا به ما هم برس
خمار کارات شدیم

سلام عزیزم
اره بالاخره بعد سال ها وقت شد !!
عزیزم . اون زمونها ادم از این کارها زیاد میکرد.. طفلی مامان ها همشون ساده بودن و باور میکردن. الان بچه های ما عمرا بتونن سر ما رو کلاه بذارن !!
حتما عزیزم شرمنده یکم دیر میشه..

مهسا پنج‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 08:08 ب.ظ

از دیدن وبلاگ زیباتون واقعا لذت بردم. از اینکه علم و هنرتون رو بی دریغ با بقیه به اشتراک میذارید به شگفت اومدم. بهتون تبریک میگم که اینقدر با ذوق و حرفه ای هستید :) انشالله تنتون سالم و دلتون شاد باشه. برای پدرتون هم فاتحه فرستادم، حتما به چنین دختری افتخار میکنند.
موفق باشید باران عزیز

ممنون عزیزم شما لطف دارید...
البته همش کارهای خودم نیست. یه سریش از سایت های خارجی هم هست .. که ترجمه اشون کردم... البته خودم تو خونه درست کردم و فهمیدم چیه بعد اینجا با توضیح گذاشتم. چون بعضی سایت های خارجی فقط عکس هست و توضیح نداره. یا به زبون ژاپنی که من بلد نیستم. تو خونه اونقدر بالا و پایین کردم که فهمیدم چیه و بعد اینجا گذاشتم...
ممنون از فاتحه . خدا رفتگان شما رو هم رحمت کنه..
مرسی عزیزم

گلدوزی ساده روبان ابریشمی با ماشین شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:10 ب.ظ http://booktolelearn.com/?p=6089

دانلود کتاب گلدوزی ساده روبان ابریشمی با ماشین
http://booktolelearn.com/?p=6089

سمیه دوشنبه 15 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 05:46 ب.ظ

سلام، من 12 سال پیش (شایدم بیشتر ! ) رمان کلیدر و خوندم .از محمود دولت آبادی وفوق العاده س...عالی

سلام عزیزم
واقعا فوق العاده است روان و سلیس و زیبا

ferial چهارشنبه 17 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 04:43 ب.ظ

عزیزم چرا دیگه مطلب نمیزاری.

شرمنده گلم یه چند وقت کار داشتم نشد

قامت دوشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 04:50 ب.ظ

با سلام مدیریت البوم تصاویر عوض شده و اقدام به حذف لینک شده

سلام
متوجه نشدم؟؟؟

اسمان پنج‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 11:32 ق.ظ

سلام تکه دوزی روی مانتو ولباس رواموزش بدین

سلام دوست عزیز
در آینده اگه تونستم حتما

سارا جمعه 20 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 08:24 ق.ظ

سلام
ببخشید چرا لبه ها از خود کوسن جدا هستند؟ یعنی همش پره اما لبه ها خالی موندن؟ قسمتی از آموزش جا افتاده؟ مثلا دوختن لبه ها؟ چطوری باید دوخت؟
ممنون میشم بدونم.

سلام دوست عزیز
دوست عزیز اون مدلش همونه لبه ها خالی و فقط پارچه هست...
اموزش مرحله به مرحله اشم که هست ..

سارا دوشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 09:06 ب.ظ

خواهری آموزش اون قسمت نیست
من دقیق خوندم
لطفا خودتون هم دوباره نگاه کنین...

آموزش کدوم قسمت نیست عزیزم ؟؟

سارا سه‌شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 09:50 ق.ظ

سلام باران جان
خواهر ببخشید من مدت هاست دنبال تهیه پارچه برای دوخت کارهای اینجا هستم بخصوص برای چهل تیکه ها اما اصلا پارچه هایی شبیه این پارچه ها پیدا نمیکنم!
شما خودتون این پارچه ها رو میتونین گیر بیارین؟ از کجا ؟ البته ما قمیم،،، تهران نیومدم.
و یک درخواست
میشه با تلگرام براتون یه عکس بفرستم از رو تختیم و برای تغییرش ازتون مشاوره بگیرم؟ با ایمیل هم شاید بتونم البته برام خیلی سخته،،،


راستی یک سوال با تترون نرم و خوب میشه اون لحاف چهل تیکه رو برای نوزاد دوخت؟؟؟
نخی رنگ ملیح پیدا نمیکنم....




ممنون از لطفتون

سلام عزیزم
دوست گلم تو قم یه خرازی خوب هست که من انلاین ازش خرید میکنم و میفرسته تهران..
تو اینستاگرام پیچ داره . به اسم kharazi-on-line
ادرسشم هست قم - خیابان آذر نرسیده به سه راه بازار - پاساژ امام رضا - طبقه ی بالا پلاک 35
پارچه های فوق العاده خوشگلی داره .
اره عزیزم میشه بتونم کمکت میکنم شمارت رو برام بذار و بگو برای چی بود من تو تلگرام بهت پیغام بدم.
تترون میشه ولی نخی برای بچه خوشگل تر میشه که...

نگار سه‌شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 10:20 ب.ظ http:// honar-dar-khaneh.mihanblog.com

سلام
خوبی؟ چرا لینک وبلاگ منو حذف کردی منکه شما رو حذف نکردم

سلام عزیزم
من والا هی چی رو حذف نکردم یه روز اومدم دیدم لینک ها نصفش پریده !!!!!!
دوباره لینکت میکنم..
ادرس وبلاگی که گذاشتی باز نمیشه .

مینا رضوی جمعه 17 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:49 ق.ظ http://booktolearn.com/?cat=34449

دانلود کتاب‌های هنری و صنایع دستی زیبا
http://booktolearn.com/?cat=27

اشی شنبه 18 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 04:27 ب.ظ

میخواستم به پرسم اگر این مدل را بصورت لوزی در بیاوریم باز باید مربع شکل باشد لطفا راهنمای کنید با تشکر

ببخشید عزیزم متوجه نشدم منظورتون رو؟؟؟

دنیا دوشنبه 20 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 07:46 ق.ظ

کلیدر بی نظیره بی نظیر. بخصوص بخشهای آخری که باعث شد من خیلی اشک بریزم . دستان پرتوان آقای محمود آبادی پر قوت باشه انشالله . کار شما هم زیباست. ممنون از اینکه هنرتون را تقدیم بقیه هم می کنید.

واقعا بی نظیره .... از خوندنش سیر نمیشه ادم
خواهش میکنم عزیزم

سارا شنبه 23 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 09:42 ق.ظ

سلام
ممنون از پاسخ گویی
راستش انقد اومدم دیدم نیستین گفتم دیگه اینجا نمیاین.
من دو تا سوال اینجا کرده بودم
یکی درباره تهیه پارچه که گفتین از قم میخرین :-)
یکی دیگه درباره اون قسمت از لبه کوسن ها که جدا گونه دوخته شده و توی آموزشش چیزی درباره ش نگفته
کامنت مو اینجا کپی میکنم
متاسفانه کپی نشد، بالای همین صفحه اس لطفا خودتون یه نگاه بندازین...

خیلیییییییی ممنونم...
شماره مو هم براتون میذارم، ،، برای اون بحث روتختی،،،

سلام عزیزم
شرمنده کار و زندگی نمیذاره که...
لبه ها رو هم که توضیح دادم !!! شما مثل تصویر لبه رو بدوز به مربع ها و بعد پشت کار کل مربع ها و لبه ها رو میگیره....
خواهش میکنم دوست عزیز
اوکی

سارا شنبه 23 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 09:46 ق.ظ

میبخشی چطوری برات شماره بذارم؟
اینجا که نظر خصوصی نداره؟

عزیزم تو قسمت تماس با من بذار و بگو
اینجا هم اگه کسی شماره بذار من امکان نداره نظر رو تایید کنم برای خودم خصوصی میمونه ...

سارا شنبه 23 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 09:51 ق.ظ

فرستادم!

اوکی

اشی شنبه 30 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 10:08 ب.ظ

خیلی زیباست ومن ازاین کوسن چهل تیکه خوشم اومد فقط میخواستم بدانم میشود از گیپور هم استفاده کرد یانه با تشکر فراوان:

خوشحالم که دوست داشتید...
چرا نشه دوست عزیز همه چیز بسته به سلیقه و خلاقیت ادم داره..

شبنم شنبه 7 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 08:29 ب.ظ

خوب بود گلم
اما یکمکی سخته

سخت نیست عزیزم کمی حوصله و دقت میخواد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد