ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید
ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید

آموزش بافت پفکی


سلام دوستان. بعدظهر یه روز نیمه ابریتون بخیر. 

خیلی از دوستان از من خواسته بودن آموزش پایه ی قلاب بافی مثل زنجیره زدن و پایه ساده و دوبل و.......بذارم. این فعلا زنجیره زدن و بافت پفکی تا پایه ساده و... رو هم بذارم


 

برای زنجیره زدن اول یه نخ رو دور قلاب بپیچید و گره بزنید



به این صورت



بعد نخ رو دور انگشتتون بپیچید



و قلاب رو ببرید زیر نخ



و نخ رو توسط قلاب بکشید داخل گره ی که هست



به این صورت شما یه زنجیره زدید



دیگه به همین ترتیب زنجیره بزنید.




به این میگن زنجیره زدن !!



خوب حالا برای بافت پفکی یه چند رج پایه کوتاه بزنید




خواستید که بافت پفکی رو شروع کنید رج رو که شروع میخواهید بکنید . بهعلامت فلش توجه کنید . سر قلاب رو داخل اون فاصله ایی که با فلش معلوم هست بکنید



و دوتا زنجیره بزنید



خوب اینجا رو دقت کنید وقتی زنجیره زدید بافت بعدی رو پایه کوتاه بزنید ولی دیگه انتهای بافت رو به زنجیره ی قبلی وصل نکنید همینطور آزاد بذارید و برید پایه کوتاه بعدی رو بزنید



اینم دومین پایه کوتاه. اونم آزاد بذارید به پایه کوتاه قبلی وصل نکنید



سومین پایه کوتاه رو هم به همون صورت بزنید



و بعد همه رو با هم به هم وصل کنید.



و یه زنجیره بزنید. زنجیره که زدید سر قلاب رو ببرید داخل زنجیره ی کناریی بافت پفکی و وصل کنید. که بافت گرد بشه.



به این میگن پافت پفکی.

البته بهتون بگم که فقط  برای شروع رج شما دوتا زنجیره میزنید برای بافت های بعدی هر چهار تا رو پایه کوتاه میزنید.

برای بافت پفکی شما میتونید 4 یا 5 یا 6 تا بافت پایه کوتاه یا بافت پایه بلند یا بافت پایه بلند دوبل بزنید. بسته به سلیقه ی خودتون هست و نقشه ی طرحی که هست. 

بعد برای شروع بافت پفکی بعدی اینجا از بافت نامرئی استفاده  شده. ولی تو هر نقشه ایی اینطور نیست ممکنه بینش زنجیره باشه.

بافت نامرئی هم به این صورت هست که علامت فلش رو ببنید داخل اون زنحیره بزنید و برید جلو. یعنی بالا نباشه و انگار رو اون زنجیره ی رج پایین یه زنجیره زدید. به این هم میگن بافت نامرئی.




بعد همینطور بافت پفکی بزنید.

اینم بافت پفکی.


نظرات 10 + ارسال نظر
بهارسعید جمعه 13 دی‌ماه سال 1392 ساعت 03:30 ب.ظ http://baharsafi.blogfa.com

وای عالیه سلام یعنی منم میتونم شروع کنم و ماهربشم؟؟؟؟

سلام عزیزم
حتما میتونید جرا که نه؟؟
خیلی سادست

بهارسعید شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:14 ق.ظ

سلام احساس میکنم بافت پایه بلند وکوتاه رو درست نمیزنم میشه خودتون آموزشش رو بدید تصویری میشه عکس پایه هارو که میزنم واستون میل کنم و شما ببینید که درسته یا نه

سلام عزیزم
اموزشش رو گذاشتم تو قسمت قلاب بافی.
ولی برام ایمیل کن تا بهتون بگم

عاطفه پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1392 ساعت 04:56 ق.ظ http://skysms.ir

عالی آموزش دادین مرسی عزیزم

خواهش میکنم گلم

حورا یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:54 ب.ظ

سلام خسته نباشید
یه سوال داشتم
برای اینکه بافت بلندتر بشه چه جوری و از کجا باید ادامه بدیم باز باید با سه ردیف پایه کوتاه ادامه داد؟

سلام عزیزم
دقیقا متوجه نشدم سوالتون رو !
ولی اگه منظورتون قد بافت هست که پایه بلند دوبل و سوبل و... میتونید بزنید. قد بافت بلند تر میشه.

شکیبا یکشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 07:10 ق.ظ

سلام.عالی توضیح دادید.ممنونم.از بیش از 20تا سایتی که رفتم فقط از کار و بیان شما لذت بردم.مررررررسی.شکیبا از میشیگان

سلام عزیزم
خواهش میکنم دوست گلم. خوشحالم که دوست داشتی

نگین جمعه 10 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:49 ب.ظ

عالی بود

محدثه شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 04:22 ب.ظ

سلام عالی بود واقعا دارم استفاده میکنم فقط یک سوالی دارم
برای قلاب بافی با همین کامواهای نازک نه خیلی نازک همینی که توی شکل نشون دادید قلاب شماره چند باید بگیرم؟
یچیزی که بتونم باهاش لباس های کاموایی مثل بلیز ببافم یا باهاش روتختی موتیفی ببافم.
بزرگترین قلابی که دارم 1 میلی متره و واسه نخ ابریشمی و ماهیگیری خوبه.
ممنون از راهنماییت

شماره 1 و 3 خوبه .

nooshinansari شنبه 29 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 01:16 ق.ظ

نوشین

مهشید دوشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 05:26 ب.ظ

ممنون از آموزش عالیتون

خواهش میکنم عزیزم

فاطمه دوشنبه 7 دی‌ماه سال 1394 ساعت 12:59 ب.ظ

مرسییییییییییییییییی عزیزم

خواهش میکنم دوست نازنین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد