ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید
ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید

زیر لیوانی


سلام دوستان

اینم آموزش یه زیر لیوانی تکه دوزی شده


 

 


وسایل لازم

پارچه در چند رنگ

روبان


اول دوتا دایره بکشید به قطر 48 سانت ولی باز بسته به سلیقه ی خودتون داره اندازه ها !

یکی از دایره رو به 8 قسمت تقسیم کنید که میشه 6 سانت 6 سانت.


بعد یه سری دایره در اندازه ی 13 سانت بکشید و از وسط تا کنید و دو طرف رو بیارید کنار هم که شکل مثلث بشه.و اتو کنید

اون مثلث ها رو بذارید کنار هم و انتهاش رو چرخ کنیدیا با دست بدوزیدنوک دایره ها رو هم با یکه کوک محکم به پارچه ی زیری بدوزید .




دوباره یه سری دایره در همون اندازه ی 13 سانت بکشد و دوباره تا کنید که مثلثی بشه



با 1 تا دوسانت فاصله از مثلث ها قبلی بذارید روش و انتهاش رو چرخ کنید.و نوک مثلث ها رو هم دوباره یه کوک محکم به پارچه ی زیری بزنید.  مثلث های این ردیف رو کنارهاش رو روی هم روی هم بذارید مثل تصویر



دوباره یه سری دایره در اندازه ی 25 سانت بشید و تا کنید مثلثی بشه و مثل ردیف قبل بذارید روی ردیف قبل و انتهاش رو چرخ کنید و نوک مثلث رو هم فراموش نکنید که بدوزید.



 و بعد یه سری مربع بکشید در اندازه ی 17 سانت از وسط تا کنید که شکل مستطیل بشه و بعد کناره ها رو تا کنید که شکل مثلث بشه



و بذارید رو ردیف قبل و انتهاش رو چرخ کنید وقتی چرخ کردید اضافه هاش رو ببرید



اون یکی پارچه دایره ی بزرگ رو که بریده بودید بذارید زیر کار و بعد  یه روبان رو بردارید بذارید کنار لبه و با یه نخ رنگ روبان ریز و تمیز پس دوز کنید



اینم یه زیر لیوانی خوشگل شما میتونید بزرگترش رو هم برای زیر بشقابی بدوزید





از این روش میتونید دستگیره هم درست کنید و یا دم کنی که لوازم آشپزخونه ست بشه.





نظرات 46 + ارسال نظر
مریم دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:16 ب.ظ

خیلی خوشگله ولی من بافتنی میخوام

عزیزم چشم بافتنی هم میذارم

asal دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:10 ب.ظ

سلام خییییییییلی زیبا بود خسته نباشی

ساخت جاجورابی هم میشه بزاری خیلی دنبالشم یه جاجورابی شیک

سلام عزیزم
سلامت باشی گلم
چشم جاجورابی هم یه نمونه دارم سادست اون رو میذارم

مریم سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:14 ب.ظ

سلام باران جان.خیلی ویلاگ عالی و زیبایی دارید.
ممنون از آموزش های مفیدتون. در مورد این زیر لیوانی یه سوال داشتم. بعد از اون پارچه ی قرمز با توپ های سفید (اونی که تراکم توپ سفیداش کمتره!) یه پارچه ی دیگه کار کردید که توضیحش رو من ندیدم. مثل همون طرح پارچه قرمزه کار شده دیگه؟اندازه اش رو میگید چقدر باید دربیاریم؟بازم ممنونم

سلام عزیزم
ممنون گلم لطف داری.
عزیزم اون پارچه رو توضیحش رو گذاشتم ردیف آخر رو میگید دیگه؟
که مربع 17 سانت هست. از وسط تا کنید که مستطیل بشه. و بعد مثلثی تا کنید. و بذارید روی پارچه ی قرمز
خواهش میکنم عزیزم

مھراسا سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:23 ب.ظ

سلام باران جون خیلی کارت درسته ممنون راستى میشه آموزش درست کردن گل نرگس بذاری؟ ببخشیدا

سلام عزیزم
خواهش میکنم گلم
چشم حتما میذارم

آبان سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 03:29 ب.ظ http://myrles.blogfa.com

سلام. از آموزشهاتون لذت میبرم.یه س.ال بین دوتا پارچه قرمز یه آبی رنگم هست. اون دایره هست یا مربع؟

سلام عزیزم
ممنون گلم لطف داری
اونم مثل دایره بالایی هست قرمز 25 سانت هست.

سارا سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 04:19 ب.ظ

سلام کارهاتون خیلی زیبا هستن لطفا تو این فصل کارهای بافتنی بذارید با سپاس

سلام عزیزم
ممنون گلم لطف دارید
چشم حتما

لعیا سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:01 ب.ظ

سلام نمیدونم جریان دعوا یا بحث چی بوده ولی من به شخصه عااااااشق وبلاگتونم .....

سلام عزیزم
یه عده هی میومدن اعتراض میکن که چرا از سایتهای خارجی مطلب میذاری لینک نمیذاری؟؟
نمیدونم چرا نگران اونها بودن !! من از سایت های خارجی مطلب میذارم ولی اکثرا چون به زبان چینی و کره ایی هست و زبون عجیب غریبشون رو هم بلد نیستم. خودم میام و توخونه تمرین میکردم تا متوجه بشم و بعد اون عکس ها رو با توضیح و تجربه ی خودم میذارم تو وب !
یه عده هم که میومدن فحش میدادن بهم !! واقعا دلیل اینکارشون رو نمیفهمم !
ممنون گلم شما لطف دارید

صدیقه سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:31 ب.ظ http://nourbakhsh.parsiblog.com

سلام خوب کردی اومدی امیدوارم موفق باشی با آموزشات ما رو شاد می کنی

سلام عزیزم
ممنون گلم شما لطف داری امیدوارم همیشه شاد باشی

شیرین بیان سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:39 ب.ظ

کی اذیتت کرده بگو خودم خفش کنم

شوما عزیز دل مایی !
بیا بریم دو تا خط بندازیم رو صورتشون !!

نگین سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:34 ب.ظ http://www.chefnegin.con

ممنون عالی بود و زیبا شاد باشید

اپم و منتظرت

خواهش میکنم عزیزم
چشم حتما

روزگار من چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:48 ق.ظ http://nasrin66.persianblog.ir/

سلام من چند روزیه با وبلاگ شما آشنا شدم خدا پدرتون رو رحمت کنه ایشالله نور به قبرش بباره واقعا وبلاگ مفید و زیبایی دارین و خودتون هم به خاطر قلب بزرگتون بی نظیر هستین با اجازتون شما رو لینک کردم.

سلام عزیزم
خوش اومدی گلم
ممنون عزیزم خدا رفتگان شما رو هم رحمت کنه.
خوبی از خودتون خانمی .ممنون از لینک گلم

محدثه چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:10 ب.ظ http://www.sayeeroshan.blogsky.com

سلام دوست خوبم
زیرلیوانی زیباییه خیلی ممنون.

سلام عزیزم
با چشمهای خوشگلت میبینی .
خواهش میکنم گلم

سپیده چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1392 ساعت 06:48 ب.ظ

سلام باران جان دوروز سرم شلوغ بود نتونستم بهت سر بزنم چه قدر پست جدید گذاشتی من طرح این زیر لیوانی رو برای کوسن استفاده کردم خیلی قشنگ شد عزیزممن ازت تموزش یه چهل تکه خواسته بودم بذار دیگه اخه لازم دارم

سلم عزیزم
شما که کلی هنرمندی عزیزم.
چشم گلم امروز یا فردا حتما برات آموزشش رو میذارم.
ولی میخواستم بدونم چهل تکه دوزی برای چی میخوای گلم؟؟ پتو ، کوسن لوازم آشپزخونه و.....

آلاله جمعه 27 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:05 ب.ظ

سلام من وبلاگ ندارم نمی دونم چرا نمی تونم واستون کامنت بزارم وبلاگتم ن عالیه

سلام عزیزم
گلم کامنت گذاشتن به داشتن و نداشتن وبلاگ ربط ندار.
ممنون عزیزم شما لطف داری

زیبا جمعه 27 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:07 ب.ظ

باران جونی من جدیدا وبلاگ قشنگتو کشف کردم. خیلییییییییییییییییییییی وب خوب و مفیده دست و پنجه ات درد نکنه باران بانو. من برای جینگول سازی جهازم دنبال این هنرا بودم خدا خیرت بده خدا پدرتو غرق رحمت کنه. بازم یه عالمه مرسیییییییی

خوش اومدی گلم
سرت درد نکنه عروس خانم. ایشالله که خوشبخت بشی گلم.
خوشحالم که دوست داشتی.
خدا رفتگان شما رو هم رحمت کنه عزیزم.
خواهش میکنم گلم

مهسا چهارشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 06:58 ب.ظ http://http:/

سلام عزیزم مرسی خیلی زیباست.لطفا آموزش دوخت دستکش فر روهم بذار دستت طلا

سلام عزیزم
خواهش میکنم گلم
تو قسمت دوخت سرویس آشپزخونه برو سمت راست وبلاگ اونجا هست نحوه ی دوخت دستکش فر.

عطیه چهارشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:51 ب.ظ

سلام عزیزم .کارهات فوق العاده قشنگه .فردا دارم میرم مشهد .حتما برات دعا میکنم گلم .دوست دارم که منو با کارهای قشنگت سرذوق میاری

سلام عزیزم
ممنون دوست گلم این بهترین هدیه ایی که آدم میتونه از یه دوست خوب بگیره. ئستت درد نکنه. زیارتتم قبول باشه.
ممنون عزیزم

maryam چهارشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:45 ب.ظ http://ordibehesht-khordad.blogfa.com

سلام گلم
هنوزلینکم نکردی؟؟؟؟؟

سلام عزیزم
مگه گفته بودی لینکت کنم؟؟
اگه گفته بودی که حتما اینکار رو کرده بود. ولی چشم حتما

مصطفی پنج‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 03:12 ب.ظ

سلام یه بنر دارم بذاری توی سایتت ماهیانه 5 تومن میدم موافقی

سلام
ماهیانه 10 تومن میگرم.

رویا پنج‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 04:58 ب.ظ

سلام عالی بود. من چند ماه دیگه عروسیمه برا جهیزیم دنبال ی طرح بودم برا دستگیره. مرسی از لطفت

سلام عزیزم
مبارکه گلم خوشبخت بشی عروس خانم.
خواهش میکنم عزیزم خوشحالم که خوشت اومده

فرشته یکشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 04:15 ب.ظ

ای ول دمت گرم خداییش معرکه بود دنبال مدل بودم برای سرویس جهیزیه دخترم بدوزم با این سلیقه ماهت نیرو گرفتم امیدوارم همیشه موفق وپاینده باشی

عزیزم امیدوارم دخترتون خوشبخت بشه ...
سلامت باشید خوشحالم که دوست داشتید

عاطفه پنج‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:17 ب.ظ

بووووووووووووووووووووووووووووووووس هزارتا واقعا ممنون خیلی قشنگ بود منم تو عقدم دنبال یک سرویس جدید بودم خیلی به دردم میخوره ممنونم عزیزم

خواهش میکنم عزیزم
خوشحالم که دوست داشتی عروس خانم
امیدوارم خوشبخت بشی

وایلت سه‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 02:17 ق.ظ

سلام ممنون از زحمات شما.چراعکسها ونوشته ها مثل سابق سیو نمیشوند

سلام عزیزم
از دست یه عده مجبور شدم قفل کیلیک راست بذارم
شما هم برای سیو روی کیبورد دکمه ی پرینت اسکرین رو بزن و بعد سیو کن

نرگس چهارشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 02:11 ق.ظ

کارتو ادامه بده

najmeh دوشنبه 12 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 12:26 ق.ظ

سلام اینا هنر خودته یا کپیه اصلا تو دقیقا چه هنری داری؟
از وبلاگ پولی هم در میاری؟ چجوری ؟راهنماییم کن میخام یه وبلاگ بزنم؟\

فتانه یکشنبه 23 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 02:14 ق.ظ

ممنون از زحمات شما
بدان که شما یکی از افراد بهشتی میباشی

خواهش میکنم عزیزم
و ممنونم عزیزم شما لطف دارید

زهره یکشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 06:50 ب.ظ

سلام از اینکه هنر خودتان را در اختیار دیگران قرار میدهید و هیچ توقعی ندارید ممنون.

سلام عزیزم
خواهش میکنم شما لطف دارید البته همشون کار من نیست منم خیلی چیزا از اینترنت یاد گرفتم و دوست داشتم همه مثل خودم یاد بگیرن

زاحیل سه‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 12:30 ب.ظ

سلام برای این مدل دستگیره اندازه ها چند میشه؟
ممنون از هنرهای زیبای شما

سلام دوست عزیز
اندازه ها بسته به طرح دایرتون داره.
دستگیره رو هم میتونید به همین اندازه بکشید و بر اساس اندازه هایی که دادم کمی بزرگترشون کنید و استفاده کنید

زهرا یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 12:26 ق.ظ

سلام باران جونم حالت چه طوره عزیزم؟
یه سوالی
وقتی این زیر لیوانی رو میدوزیم اون نوک کار یعنی دقیقا وسط دایره پارچه ها ول نیستن؟! دقیقا باید کجاشو بدوزیم که پارچه ها محکم به زیر کار بچسبه؟؟

سلام عزیزم
قربون شما
ول که نیستن چون دوخت های بعدی میاد روش ولی اگه دوست دارید کاملا فیکس بشه روی هر دارید نوک دایره ها رو یه کوک ساده به پارچه زیری بزنید. اینطوری فیکس میشه.

باران چهارشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 10:39 ق.ظ http://هعخعgfhtuyyfu

خیلی خوبه فقط یک نمونه جامدادی هم بذار:

اگه تونستم حتما

نسرین چهارشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 12:01 ق.ظ

سلام خانومی وبلاگت خیلی عالیه همه کارهات خیلی زیبا و هنرمندانه هستند ممنون عزیزم من که کلی ایده گرفتم من هم روتختی و سیسمونی نوزاد میدوزم یعنی اگه کسی سفارش بده، آخه تازه شروع کرده ام البته اگه خدا بخواد ادامه اش میدم. برام دعا کنید تو کارم موفق شم.من که دعا میکنم به تموم آرزوهات برسی‌.

سلام عزیزم
خواهش میکنم دوست عزیز
امیدوارم موفق بشید . مرسی از دعای قشنگت
همچنین شما

المیرا پنج‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 01:50 ب.ظ http://yasetanha-1414.blogfacom

عاااااااااااااااااااااااااااااالی بود

آیناز دوشنبه 8 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 05:57 ب.ظ

سلام عزیزم خیلی لذت بردم از کارای زیباتون و ممنون که آموزشش رو خیلی خوب وواضح برامون گذاشتید...

سلام عزیزم
خواهش میکنم خوشحالم که دوست داشتید

منیره پنج‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 09:11 ب.ظ

سلام باران جان عالی بود اگه میشه دم کنی هم بذارید

سلام عزیزم
دم کنی یه مدل ساده گذاشتم تو قسمت تکه دوزی برای اشپزخونه

الهام دوشنبه 29 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 04:06 ب.ظ

دوست هندمندم اول تشکر بخاطر کار زیباتون.دوم میخواستم بگم چقدر صبورانه و مهربون پاسخگوی دوستان هستید..مرررررررسی

خواهش میکنم عزیزم . شما لطف دارید دوست گلم
شاد وسلامت باشید

الهام سه‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 12:36 ق.ظ

سلام.دوست من باران جان الان میخواستم شروع کنم به دوخت ولی یه سوال برام پیش اومده ابتدای کارگفتید دوتادایره به قطر48ببریدوفقط یکیشو 6سانت 6سانت تقسیم کنیم .دایره 48سانتی دوم چی میشه؟فکرکنم باید دوتا دایره رو روی هم بذاریم که دولا باشه و روش کار کنیم درسته؟

سلام عزیزم
اره عزیزم یادم رفته بگم وقتی دوختید اون یکی دایره رو زیر کار میتونید بدوزید که دوخت ها معلوم نشه.. میشه هم از یه دایره استفاده کنید..

الهام چهارشنبه 31 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 01:24 ق.ظ

سلام، دوست من سایزهایی که دادید جوردرنمیاد دایره به قطر48به اندازه لیوان نیست به اندازه یه قابلمه بزرگه.بعد وقتی همون 48 رو درمیاریم دایره های مرحله دوم که گفتید13سانت باشه .بازنمیشه طبق عکس 8تا مثلث روی دایره مرحله اول قرارگرفته. ولی طبق اندازه هایی که گفتید فقط 4تا مثلث 13سانتی میشه روی دایره 48سانتی گذاشت...میشه راهنماییم کنید

سلام عزیزم
عزیزم من کی گفتم 48 سانت اندازه ی لیوان است !!
4 تا دایره هست گلم .. وقتی تا میزنی میشه دو تا مثلث .. که در مجموع 8 تا مثلث میشه.
شما وقتی دایره رو اول به 8 قسمت نقسیم کرده باشید باید تو هر قسمت یه مثلث بیافته..
دقیقا 8 تا..

maedeh چهارشنبه 31 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 01:46 ق.ظ http://zhoogi.blogfa.com

سلام کلا نگران حرف مردم نباشید .همه عادت کردن سرشون تو کار همدیگه باشه و هیچکس کوچکترین نگاهی به زندگی خودش نداره.وبلاگتون کاملا مفیده من خیاطی زیاد انجام میدم بااینکه22 سالمه اما اولیم چهل تیکمو باکمک شما تجربه میکنم .که همسرم بادیدن ردیف اولشم کلی کیف کرد.

سلام عزیزم
میدونم گلم از قدیم هم گفتن در دروازه رو میشه بست در دهن مردم رو نه !! متاسفانه ...
متاسفانه یه عده کنده ی درخت رو تو چشم خودشون نمیبینن ولی یه سوزن رو تو چشم بقیه میبینن.. اینطوری دیگه ...
خوشحالم که خوشت اومده و تونستی و همسرتون با داشتن یه همچین خانم هنرمندی به شما افتخار کرده..
موفق باشی عزیزم

الهام یکشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 08:30 ب.ظ

سلام.من این زیرلیوانی رو درست کردم، وکلی دعاتون کردم.ممنون که سخاوتمندانه هنرتون رو در اختیار دیگران میذارید

سلام عزیزم
خوشحالم که دوست داشتید
خواهش میکنم عزیزم شاد و تندرست باشید

مهسا چهارشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 04:10 ب.ظ

عالیه واقعا دستت درد نکنه وبلاگت فوق العــــــــــــــــــــادس

خواهش میکنم دوست عزیز
شما لطف دارید

مریم سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 11:13 ق.ظ

سلام خیلی ممنون ازشماخیلی هنرمندید.من دوست دارم خیاطی یادبگیرم آیامی تونید آموزش بدید.ممنون

سلام عزیزم
ممنون شما لطف دارید
شرمنده عزیزم من اصلا از خیاطی سر در نمیارم ...

ساناز دوشنبه 27 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:27 ق.ظ

سلام کارهای هنری که قرار میدید عالین موفق باشید اون عده هم که میگین همه جا هستن و من واقعا نمیدونم چرا اینقدر نگران منابع اصلی هستن به نظر من اینا میخوان منابع اصلی رو پیدا کنن خودشون به تنهایی استفاده کنن و دیگران که امکانشو ندارن از اموزش محروم بمونن منم مثل شما هر هنری رو می بینم و یاد میگیرم در اختیار هنردوستان قرار میدم خوشحالم امثال ما هنوز تو جامعه هستند بدون هیچ چشم داشتی...براتون بهترینها رو ارزو دارم دوست عزیز

سلام عزیزم
ممنون از لطفت دوست نازنین
دقیقا همین رو میخوان اصلا زحمت گشت و گذار تو سایت های خارجی رو هم نمیخوان به خودشون بدن من شده برای یه اموزش حدود 2 تا 3 روز گشتم تا یه اموزش خوب پیدا کردم. اونها میخوان منبع رو بدونن و راحت استفاده کنن..
شاد و سربلند باشی عزیزم ممنون

زهرا شنبه 30 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 11:34 ب.ظ

سلام من تازه با وبلاگ تون آشنا شدم و ممنون ازاین طرح زیبا
اولا من دایره به قطر48 کشیدم وبه هشت قسمت تقسیم کردم ولی شش سانت نشد!
دومابین دایره 25 سانت ومربع17 سانت یه مثلث دیگه(در تصویر زیر لیوانی مشخص شده)است که درتوضیحات نیامده لطفا راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز
خوش اومدید
عزیزم باید 6 سانت بشه !! قطر رو دقیق کشیدی !! شما 48 رو تقسیم بر 8 کنی میشه 6 دیگه !!!
خو عزیزم اونم به همون روش بالایی هاست دیگه نگفتم !! 4 ردیف دایره گذاشته و بعد مربع رو...

زهرا پنج‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 05:51 ب.ظ

سلاماولین باره وبلاگتونو میبینم خیلی ذوق کردم برم این و تهیهکنم خوشم اومد مرسی

سلام عزیزم
خوش اومدید دوست عزیز
خوشحالم که دوست داشتید موفق باشید

ali پنج‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1394 ساعت 05:18 ب.ظ http://samset.co

salam blog khobi hast az site mah ham didan konid www.samset.co

سلام
ممنون..
حتما دوست عزیز

برای برای سرویس آشپزخانه جمعه 6 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 03:26 ب.ظ http://mykitchenco.com/

سفارش میشه داد برای خرید ؟

نه دوست عزیز .. شرمنده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد