ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید
ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید

آموزش بافت شال گردن


اینم آموزش بافت شال گردن خیلی ساده. برای بافت پتو هم می تونید ازش استفاده کنید.




وسایل مورد نیاز 


کاموا تو رنگهای مختلف ( خوشگلتر می شه) یه رنگ هم می شه استفاده کرد.

قلاب



اول ببینید اندازه ی شالتون چقدر  می خواهید باشه !! بلند یا کوتاه !!   به همون اندازه ایی که می خواین زنجیره بزنید




 بعد روی زنجیره ها پایه بلند بزنید



این شکلی   



حالا روی بافت پایه بلندتون با یه رنگ دیگه3 تا زنجیره بزنید و بیاید بالا



بعد از 3 تا زنجیره دوتا بافت پایه بلند بزنید با دو تا زنجیره و دو تا از خونه های  پایین رو فاصله بندازید و دوباره 3تا پایه بلند با دوتا زنجیره. 



این شکلی  



همون بافت پایین رو تکرار کنید با یه رنگ دیگه .



فقط با این فرق که تو خونه های خالی بافت می زنید




 وقتی بافتید این شکلی می شه



آخر کار رو هم دوباره یه بافت پایه بلند می زنید.





حالا برای درست کردن ریشه کاموا رو کنار هم به یه اندازه بذارید و ببرید



اینطوری



و به بالا و پایین شال گره بزنید



به همین راحتی و به همین خوشملی


نظرات 57 + ارسال نظر
هستی پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:21 ق.ظ

louis پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 04:15 ب.ظ

سلامممممممم عزیزم
من خیلی از مطالبت ممنونم ولی اگه می شه یکم
درباره ی ساده بافی هم می نوشتی


:قلب love you

سلام عزیزم
خواهش میکنم دوست گلم.
ساده بافیمنظورت چی هست گلم؟؟
علائم و پایه رو گذاشتم. دقیق بگو تا برات موضوع رو بذارم.

نازی جمعه 15 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:05 ب.ظ

ممنون دستتان در د نکند
خوبی

خواهش میکنم عزیزم. سرت درد نکنه

زهرا سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:35 ب.ظ

برای پتوی نوزاد چقدر کاموا لازمه؟

عزیزم بسته یه ضخامت کاموا داره. اگه معمولی بگیری 3 یا 4 تا کلاف بسه باشه فکر کنم.
ولی اگه خیللی ضخیم بگیری 6 یا 7 تا بخواد.

مریم پنج‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:52 ب.ظ

سلام مرسی خوب بود ولی به نظرم گرمایی ندارد و فقط زیباست

سلام عزیزم
گرما که داره. مگه تو قطب شمال زندگی میکنم ! خوبه دیگه در همین حد.

روبان صورتی جمعه 22 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:59 ق.ظ http://ihedieh.com/forum

سلام باران جون
چند تا خانم هنرمند دور هم جمع شدیم و یه انجمن هنری ساختیم که همه هنری توش پیدا میشه
اومدم ازت دعوت کنم که به جمع ما بیای از هنر بچه ها استفاده کنی و هنرتو به بقیه خانم ها آموزش بدی
منتظر حضورت هستیم

سلام عزیزم
چشم حتما میام

میترا جمعه 22 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:46 ب.ظ

سلام من اصلن قلاب باف بلد نیستم ولی خیلی دوست دارم یاد بگیرم

سلام عزیزم
قلاب بافی فوق العاده راحت و اسونه.
تو قسمت موضوعات وبم برو قسمت قلاب بافی
برای شروع اموزش ها اولیه رو هم گذاشتم. امیدوارم که با اونها کم کم راه بیفتی. خیلی سادست.

maniya جمعه 22 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:35 ب.ظ

میشه خواهش کنم اگه طرز بافت این کلاهو بلدین آموزششو توی سایت بزارین؟ممنونم.اینم لینکش:
http://www.delgarm.com/images/thumbnails/images/gallery_content/bag_shoes/bag/product-hugerect1-550x414.jpeg

عزیزم این با دومیل هست که من زیاد ازش سر درنمیارم. شرمنده
ولی اگه اموزشش رو جایی دیدم حتما میذارم

lili دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:52 ب.ظ

سلام. این مدل زیبا و بافتنش راحته. من میخوام برای نامزدم ببافشم. ازتون تشکر می کنم.

سلام عزیزم
مبارک نامزدتون باشه. خواهش میکنم گلم

maniya دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:26 ب.ظ

خیلی ممنون از اینکه جواب دادین

خواهش میکنم عزیزم

شکلات پنج‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:33 ب.ظ

خیلی بدردم خورد ممنونم عزیزم خیلی دبش بود

خواهش میکنم عزیزم خوشحالم که به دردتون خورده

فاطمه پنج‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 03:00 ب.ظ

سلام خسته نباشید افرین به این هنر شما شال زیبایی رو برا اموزش معرفی کردین عالیه.....فقط اگر میشه برای کساییکه مشکل سینوس دارند وسرمایی هستند هد رو هم برای اموزش قرار بدین با تشکر از شما

سلام عزیزم
سلامت باشید گلم. شما لطف دارید عزیزم
چشم عزیزم یه بافت خوب و الگوش رو پیدا کنم حتما میذارم براتون

فاطمه جمعه 29 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:49 ق.ظ

چرا نظر ما ثبت نمیشه قبلا یه نظر گزاشته بودیم

عزیزم من همه ی نظرها رو ثبت میکنم. نمیدون چی شده گلم

اعظم دوشنبه 9 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:21 ق.ظ

سلام خانم لطف میکنی شماره میل واندازه نخ رو هم بکی

سلام عزیزم
همه بسته به سلیقه ی خودت داره ولی اگه کاموای نازک میگیری قلاب شماره 1 نخ هرچقدر ضخیم تر بشه شماره قلاب میره بالا.
ولی مغمولا من همه چی رو با قلاب 1 و 2 میبافم.

mirtajoon سه‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1392 ساعت 06:32 ب.ظ

aliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii bod

bahar دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1392 ساعت 06:15 ب.ظ http://1nevisande.ir/

ممنون.خیلی قشنگ بود. دوست داشتید به من سر بزنید.
http://1nevisande.ir/
http://www.blog.1nevisande.ir/

خواهش میکنم عزیزم
چشم حتما

Z دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:51 ب.ظ

سلام باران جون دارم میبافم ولی یه مشکل کوچیک دارم اینکه دو رج اول چون دست اولم بود یه کم شل بافتم ولی رج های بعدی دیگه خیلی بهتره شده اخه صفر کیلومترم مثل شما که هنرمند نیستمبرا همین یه ذره پایینوشال تاب پیدا کرده چون رج های دیگه محکمتر بافته شده حالا می خواستم ببینم میشه کاری کرد این تاب برطرف بشه؟

سلام گلم
اشکال نداره عزیزم وقتی شال بافتی بشور و اتو کن درست میشه . یا ریشه بهش وصل کنی درست میشه.

حدیث چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:26 ب.ظ http://غمکده تنهایی

مرسی بخاطر وب قشنگت حال کردم خانوم خوش سلیقه

خواهش میکنم عزیزم
خوشحالم که دوست داشتی

لوسی چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:00 ب.ظ

سحر شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:13 ق.ظ

سلام و خسته نباشید خوش بحالتون که اینقدر هنرمندید من از بافتنی فقط پایه و زنجیره بلدم اینکه بخوام ببافم گیج میشم عاشق بافتنی ام خواهرم مث شماس همه چی حتی عروسکای قشنگ میبافه و من با اینکه اصل بافتنی رو یاد دارم اما نمی تونم چیزی ببافم کاش منم یاد بگیرم

سلام عزیزم
بافتنی خیلی سادست عزیزم. یه خواهر هنرمند دارید ازش بپرسید سریع راه میافتید.
مطمئن باش اونقدر برات راحت میشه که خدا میدونه. یاد میگیری و میبافی خیلی راحت

اتنا شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 04:19 ب.ظ http://elize.blogfa.com

یلام خیلی خوب بود اما برای کسی مثل من ک پایه بلند بلد نیستم سخت بود من الان نمیدونم چ طور این شال خیلی خوشگلو ببافم.ب منم ی سر بزن

سلام عزیزم
گلم تو قسمت قلاب بافی اموزش پایه ها رو گذاشتم
از پایه یاد بگیری خیلی راحت این شال رو می بافی.
چشم حتما میام

رویا سه‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:10 ب.ظ

سلام عزیزم.خیلی شال خوشملیه.بافت ژیله رو هم اگه میشه یاد بدین.میسی

سلام عزیزم
خوشحالم که دوست داشتی
یه آموزش خوب بیابم حتما

نیکو یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 03:54 ب.ظ

سلام خیلی شال قشنگیه انقد که با یه تیکه کاموای دم دستم مشغول شدم تا ببینم چجوری در میاد و بعد برم کاموا بخرم ولی یه چن تا سوال دارم
اول اینکه یه ردیف پایه بلند رو زنجیره هام بزنم یا دو تا
دوم اینکه وقتی حلقه رو ایجاد میکنیم غیر اون سه تا پایه بلند باید بزنیم یا با اون با هم میشه سه تا
و سوم اینکه وقتی برا حلقه زدن دو تا زنجیره رو جا میندازم به آخر رج که میرسم یه تیکه از بافتم اضافه میاد آیا این برا اینه که تعداد زنجیره هامو زوج میگیرم؟

سلام عزیزم

روی زنجیره یه ردیف پایه بلند هست.
حلقه ایی نداره این شال که؟؟ دقیق متوجه نشدم گلم.
اگه منظورت رج اول شروع هست تو اون فقط سه تا زنجیره با دوتا پایه بلند هست. بقیه 3 تا پایه بلند هست.
چقدر اضافه میاید مگه ! الان داری تمرینی میبافی دیگه. ببین چندتا زنجیره زدی. اگه مثلا یه خونه اضافه میاد برای اصل کاری 3 تا زنجیره هم اضافه بزن که دیگه این مشکل رو نداشته باشی.

نیکو یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 04:01 ب.ظ

راستی یه سوال دیگه عکس شماره 3 رو نفهمیدم چجوریه که همه اش زنجیره اس بعد فقط یه لایه بالاش پایه زده شده؟

اره عزیزم دقیقا اول شما یه ردیف زنجیره میزنی بعد روی زنجیره یه رج بافت پایه بلند میزنی.

کوثر پنج‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 05:50 ب.ظ http://kosar-khanom.blogfa.com

من خودم تازه از مامانم یاد گرفتم شال ببافم. اینم آسونه انشاالله بعدا میبافم. من 11 سالمه خانممون گفته برای هنر شال ببافید. توی 3 روز شالم تموم شد. عکسش و میزارم توی وبلاگم حتما سری بزنید و نظر هم بدید. یه سوال اگه شالم را اتو یا بشورمش خراب نمیشه؟ ممنون از وبلاگتون.

به به چه دختر خانم هنرمندی . آفرین عزیزم
من همسن شما بودم میل دستم نمیتونسم بگیرم. به خودت افتخار کن.
چشم گلم حتما میام
نه عزیزم خراب نمیشه. ولی وقتی انداختی ماشین با آب گرم نشوره. درجه ی ماشین رو حالتی باشه که با آب سرد یا شستشوی لباس پشمی باشه. اتو هم خواستی بکین روی شالت یه پارچه ی نخی بنداز و اتو کن .

وحیده جمعه 11 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 04:46 ب.ظ

عالی بود خانمی.امکانش هست من یه عکس از یه مدل شال بفرستم به ایمیلت و راهنماییم کنی چطورببافم؟ خواهش...

اره عزیزم حتما بفرست.

اینم ایمیلم
aflak.baran@ yahoo. com

مریم یکشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:52 ق.ظ

ممنون از شما و سایت خوبتون ، من هم این شال رو بافتم فکر نمی کردم بتونم اما شد ، ولی من با ١کاموا(یک رنگ) بافتم و تعداد رج ها کمتر چون کاموا ضخیم بود،اما یک مشکل هست که رج اخر با رج اول یک جور نیست یعنی یکی حالت رو دیگری مثل پشت کار هست مشکلش چیه؟ ،یعنی باید ١رج دیگه میبافتم؟ باز هم ممنون...

خواهش میکنم عزیزم
یک رنگ هم خوشگل میشه.
عزیزم رچ آخ رو هم مثل رج اول یه ردیف پایه بلند بزن.

راحله دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:01 ق.ظ

سلام
میتونید اموزش یه سارافون برا یه شیرخوار 8ماهه با کلاه وساق بزارید خیلی ممنون میشم
یه جورایی افسردگی دارم میخوام سرگرم بشم
ممنون گلم سایتت عالیهههههههههه

سلام عزیزم
عزیزم چرا افسردگی. زندگی به این قشنگی. همین که تنت سالمه باید شاد و خوشحال باشی.
زیاد به غم های زندگی فکر نکن. به خوبی هاش فکر کن.
جشم عزیزم یه آموزش خوب بیابم میذارم.
شاد و خوشحال باشی

نسرین سه‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:29 ق.ظ

از شما متشکرم بسیار شال زیبایی است خواهشمندم مدل لباسهای ساده را برایم ایمیل بفرستید

خواهش میکنم عزیزم
گلم واقعا شرمنده من اصلا وقت ایمیل فرستادن ندارم. آموزش ها رو اینجا میذارم از هر کدوم خوشتون اومد سیوش کنید

زری سه‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:34 ب.ظ

ایول مرسی ...........

خواهش میکنم عزیزم

وحیده سه‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 02:53 ب.ظ

عکس شال رو قراربود واستون بفرستم که راهنماییم کنید،فرستادم به ایمیلتون.لطفا اگه دریافت کردید و اموزش میدید بهم اطلاع بدین که ببینم

چشم عزیزم الان میرم ایمیلم رو چک میکنم.

فاطمه زهرا سه‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 02:17 ب.ظ

جالب اما نفهمیدم چی شد::خوشتیپ:گل

کجاش رومتوجه نشدی؟؟

مریم چهارشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 04:09 ب.ظ http://maryamabedy16@yahoo.com

سلام.باتشکر
میشه اموزش دوخت کاورلولزم برقی رو هم بذارید؟!
مرسی

سلام عزیزم
فعلا ندارم
ولی چشم حتما

دانلود کتاب شال‌های بافته‌شده با نخ جوراب
http://booktolearn.com/?p=2838

آیلا دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:22 ب.ظ

سلام خیلی عالی بود

سلام عزیزم
خوشحالم که دوست داشتید

منیژه چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:37 ب.ظ

خیلی بد بود................................................................................................................................................::

خیلی هم خوب بود. حسود !

نرگس یکشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:30 ب.ظ

لطفا درهد بچه ها هم بگزارید باشه عزیزم

نسترن سه‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 07:38 ب.ظ

سلام خیلی ممنون شال خیلی قشنگیه خیلی خوب اموزش دادی حتما میبافمش مدل های دیگه ای هم بذار خیلی ممنون

sara چهارشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:19 ب.ظ

سلام.ی سوال از حضورتون داشتم.من دارم یه شال گردن با دومیل میبافم وقتی آخرین رجو زدم و بافتش تموم شد رج آخر رو چطور باید ببافم که باز نشه؟؟؟آخه این اولین کار منه

سلام عزیزم
رج اخر رو باید کور کنی...
از کسی که دور و برتون هست کور کردن رو بپرسید چون تئوری نمیشه توضیح داد.....

اراگون چهارشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:37 ق.ظ

سلام با تشکر از اموزش شال
من این شال و با طوسی و صورتی بافتم خیلی شیک شد

فروغ دوشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:06 ب.ظ

سلام تورو خدا کمک کنین من میخوام واسه تولد داداشم این شالو ببافم ولی نمیدونم چه رنگی خودش سبز و مشکی دوس داره ولی حس میکنم قشنگ نمیشه شما سه رنگ خوشکل مردونه بهم بگید تولدش تو زمستونه ولی از حالا فکرمو مشغول کرده من کمک میخوااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام

طوسی ، سبز ، سرمه ایی و مشکی رنگ های خوبی هستن

زهرا چهارشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 02:42 ق.ظ

دمت گرم عزیزم عالی بود ممنون از این که با تصویر آموزشو گفتی
می خوامت بدجور

خواهش میکنم عزیزم
خوشحالم که دوست داشتی

فاطمه بانو یکشنبه 13 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 09:59 ب.ظ

سلام
من به شالگردن بافتم بکی از زیر دوتا از رو.حالا لبه هاش جمع شده چی کار کنم؟

سلام
اگه تو بافت اشتباه نکرده باشی . شال رو با اب سرد بشور و بعد یه پارچه ی نخی بنداز رو شال و اتو کن.

آزیتا پنج‌شنبه 8 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 06:30 ب.ظ

خیلی شال قشنگو راحتیه دستتون درد نکنه من دارم میبافمش با پنج تا رنگ شاد واسه تولد آبجیم میخوام اگه بتونم پهنتر ببافمش که مثل شال بذاره رو سرش.امکانش هست بنظرشما؟

آزیتا پنج‌شنبه 8 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 08:44 ب.ظ

سلام عزیزم
واقعا دستت درد نکنه توضیحت عالی بود
من دارم این شالو میبافم واسه آبجیم که تولدش بدم بهش فقط میخوام بزرگترو پهن تر ببافمش که بعنوان شال سر ازش استفاده کنه بنظرت میشه؟

سلام عزیزم
تولدت خواهرتون مبارک
چرا نشه عزیزم. با کاموای گرم پایین ببافی میشه..

مهرناز چهارشنبه 14 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 11:04 ق.ظ

خیلی ممنون ، واقعا عالی بود
اگه امکانش هست بافت تیغ ماهی رو آموزش بدید ، ممنون میشم

باران دوشنبه 24 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 11:57 ق.ظ

شهین چهارشنبه 10 دی‌ماه سال 1393 ساعت 11:17 ب.ظ

سلام خ خ خ قشنگه مرسییییییی
این مردونه است دیگه؟؟
چندتا کلاف لازم داره از هر رنگ؟؟
عرضش چقدری باشه بهتره برا مردونه؟؟
رنگاش چی باشه بهتره؟؟
لطفا راهنمایی کنین میخوام شروع کنم

سلام دوست عزیز
هم مردونه میشه با رنگ های تیره تر و زنونه هم میشه با رنگ های شاد تر
از هر نگ یک یا دوتا بسته به گرم کاموا. نازک بشاه یه کلاف بسه. کاموا ضخیم باشه دوتا میخواد.
بین 15 تا 20 سانت
رنگ هم بستگی داره. بین سرمه ایی و طوسی و قهوایی و شکلاتی میتونید استفاده کنید.

مریم پنج‌شنبه 11 دی‌ماه سال 1393 ساعت 06:13 ب.ظ

سلام
بابت شال قشنگی که آموزش داده بودین ممنون من یکی از روش بافتم واقعا قشنگ شد ، میخواستم عکسشو براتون بفرستم اما نمیدونستم چطوری
بازم ازت ممنونم

سلام عزیزم
خواهش میکنم افرین به شما بانوی هنرمند
خیلی خوشحالم میشم بفرستید.
میتونید عکس رو جایی آپلود کنید و لینکش رو همینجا تو کامنت بذارید.

متاسفانه ایمیلم مشکل پیدا کرده وگرنه میگفتم به ایمیلم بفرستید.
بازم ممنون

مریم یکشنبه 14 دی‌ماه سال 1393 ساعت 02:14 ب.ظ

:خیلی خوشکل بود ممنونم

خواهش میکنم عزیزم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.