ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید
ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید

ژله موزاییک





مواد لازم

ژله در چند رنگ

دسر پایه


 چند رنگ ژله رنگی درست کنید اما فقط با یه پیمانه آبجوش  تا ژله سفت بشه.( آب سرد رو حذف کنید) و به روش بن ماری ژله ها رو درست کنید تا شفاف بشه.  بعد از اینکه کامل بسته شد و سفت شد به قطعات مربعی شکل ببرید یا قالب بزنید

بن ماری: ژله رو که با آب جوش مخلوط کردید. ظرف حاوی ژله رو روی بخار آب بذارید. کتری آب رو بذارید رو حرارات و کاسه رو بذارید روش. که با بخار آب ژله حل بشه.



میتونید از یک یا دورنگ ژله فقط استفاده کنید.




برای دسر  پایه:

میتونید تو انواع کرم ها بریزید. که یه مدلش کرم وانیلی هست.


کرم وانیلی:

شیر :3 پیمانه

شکر:3/4 پیمانه 

خامه:100 گرم

وانیل: 1 قاشق چایخوری

پودر ژلاتین:25 گرم (3 قاشق غذاخوری)


طرز تهیه:

ابتدا پودر ژلاتین رو با 4 یا 5  قاشق غذاخوری اب سرد مخلوط کنید که یه حالت اسفنجی پیدا کنه. بعد به روش بن ماری حلش کنید که شفاف بشه.

شیر و شکر رو  روی حرارت میذاریم تا شکر حل بشه.بعد از روی حرارت بر میداریم و خامه و وانیل رو اضافه میکنم و هم میزنیم. شیر باید ولرم باشه. اگه شیر داغ باشه خامه می بره. بعد ژلاتین رو اضافه میکنیم.


یه مدل دیگه دسر پایه اینه که:

شیر عسلی رو با پودر ژلاتین که بالا طرز تهیه اش رو توضیح دادم مخلوط کنید.(مقدار اب رو برای حل ژلاتین بیشتر کنید مثلا یه فنجون)  و به عنوان کرم پایه استفاده کنید. فقط اجازه بدید ژلاتین رو که درست کردید به دمای محیط برسه. یعنی از داغی بیافته بعد با شیرعسلی مخلوطش کنید.


یا برای پایه میتونید از ژله ی آناناس یا آلوئه ورا استفاده کنید.  یا  ژله  آناناس و  آلوئه ورا رو با بستنی مخلوط کنید و به عنوان پایه استفاده کنید. 



بعد از این که کرم پایه رو درست کردید.

ژله ها ی مکعبی بریده شده. یا  قالب زده شده رو . رو داخل ظرفی که میخواید ژله رو درست کنید بریزید. یکم کف ظرف رو با روغن چرب کنید. بعد ژله های مکعبی رو بریزید و کرم رو روی ژله ها بریزید. 




و بعد ظرف رو به مدت 4 تا 5 ساعت داخل یخچال بذارید.



و برای سرو میتونید ژله رو ببرید .






یا اینکه داخل قالب بریزید و قالب رو برگردونید.


بو


اینم ژله موزاییک تخم مرغی. ( که برای این مدل. سرتخم مرغ رو یه کوچولو بشکنید و داخل تخم مرغ رو خالی کنید و خوب توی پوست تخم مرغ رو بشورید که بعد ژله بو تخم مرغ نده) بعد هم داخلش رو پر کنید.



در مورد این مدل هم باید بگم که: کرم پایه رو درست کنید و بذارید داخل یخچال تا بسته بشه یا اینکه میتونید ژله آناناس رو یا الوئه ورا رو با بستنی مخلوط کنید و  به عنوان پایه استفاده کنید. بعد ژله ها رو درست کنید. بذارید خنک بشه.

داخل کرم پایه رو با هر قالبی که دوست دارید قالب بزنید و خیلی آروم داخل قسمتی رو که قالب زدید خارج کنید و با ژله ی خنک شده پر کنید. میشه این دسر خوشگل.





دیگر آموزش ها





نظرات 36 + ارسال نظر
گوگولی مگولی چهارشنبه 13 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 05:44 ب.ظ

ساملاملیکم خوفی؟ابجی خوفن؟کاش طرزتهیشم می گفی فندق نارنگی جون:

علیک سلام
ممنون خوفیم.
گفتم دیگه عزیزم. ادمه ی مطالب رو برو یه طومار نوشتم !

آروشا یکشنبه 1 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:03 ق.ظ

سلام عالی بود

سلام عزیزم

خوشحالم که دوست داشتی

سودی دوشنبه 9 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:59 ب.ظ

مرسی از آموزش خوبتون.من یه مشکل داشتم هربار که میخوام قالب رو برگردونم از وسط میشکنه.چیکار کنم سالم دربیاید

خواهش میکنم عزیزم.
عزیزم قالب رو بذار تو سینک اب داغ برای چند ثانیه نگه دار و بعد برگردون دیگه نه میچسبه به ظرف نه میشکنه. قلقش فقط خوب دراوردن از ظرف هست.
برای ژله ودسر اگه تازه کار هستید از قالب های پلاستیکی استفاده کن که خیلی خوش قلق هستن و کارباهاشون راحته.

سودی سه‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1392 ساعت 05:53 ب.ظ

ممنون از راهنمایی خوبتون.یه سوال دیگه داشتم .میخواستم ببینم برای درست کردن کرم پایه اون مقدار شیر عسلی باید چقدر باشه که به اون میزان ژلاتین بخوره

یه قوطی. ژلاتین رو بیشتر بریزی مشکلی نیست ولی کم بریزی کارت خراب میشه.

سودی سه‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1392 ساعت 06:52 ب.ظ

یه سوال دیگه اینکه.من به جای شیرعسلی که تو قوطی هست اشتباهی شیرعسل خریدم.اونا که تو پاکت هستن فردا هم مهمون دارم وقت ندارم برم بخرم.به نظرتون با اینم میشه درست کرد?

میشه عزیزم مشکلی نیست. فقط تو طعم و مزه فرق داره.

سودی پنج‌شنبه 12 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:39 ب.ظ

میخواستم ازتون تشکر کنم.همه از ژله خوششون اومد.ژله رو با لوییءورا و با شیر عسلی درست کردم اولی که عالی شد.شیر.عسلی.هم.فقط یه کوچولو گلوله.گلوله شد با این وجود که گذاشتم.پودر.ژلاتین سرد شده بود .اما.بازمطعمش عالی بود.واقعا مرسی

نوش جونتون عزیزم. خوشحالم که خوب دراومد

باید وقتی ریختی تند هم میزدید البته اونقدرها هم مهم نیست.
خواهش میکنم گلم

ریحانه یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:58 ب.ظ

سلام من امروز 15 دی ماه 1392 با وبتون آشنا شدم واقعا ممنون از این توضیحات خوب و کاملتون. خیلی خوشایند و لذت بخشه که شما تجربیاتتون به راحتی دراختیار دیگران می گذارید انشاا... موفق و پیروز باشید

سلام عزیزم
خیلی خیلی خوش اومدی گلم
ممنون عزیزم شما لطف دارید
سلامت و شاد باشید

مسی جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:24 ق.ظ

سلام خسته نباشی ممنونم ازت که اینقد خوب توضیح دادی تازه وبتو پیداکردم

سلام عزیزم
سلامت باشی گلم خوش اومدی. خوشحالم که دوست داشتی

حنا جمعه 11 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 06:07 ب.ظ

مرسی30 اگه میشه ژله تزریقی روهم بذار. میتونین؟

خواهش میکنم عزیزم
چشم حتما

Fatima چهارشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:02 ب.ظ

سلام عزیزم،من این ژله رو درست کردم ولى ژله پایه ام قبل از اینکه تیکه هاى ژله را اضافه کنم بهش خیلى سفت شد اصن از قیافه افتاد(شیرعسلى و ژلاتین بود. )میشه بگى باید چیکار کنم؟مرسى

سلام عزیزم
اشکال نداره زیاد گذاشتی بمونه اینطوری شده.
دوباره ظرف شیر عسلی رو بذار روی بخار کتری و کمی هم بزن تا از صفتی خارج بشه وقتی از حرارت افتاد و خنک شد بریز رو ژله ها.

شراره چهارشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:44 ب.ظ

نگین دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 06:00 ب.ظ

سلام بر دوستان عزیز.خسته نباشین .واقعا لذت بخشه .

سلام عزیزم
ممنون دوست عزیزم .شما لطف دارید

مرجان جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:03 ق.ظ

lمن هنوز درست نکردم ولی به نظرچیز جالبی میاد

درست کن. اینگده خوشمزه و خوشگله.

مریم جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 01:53 ب.ظ

سلام بانو جونم
وبلاگت خیلی خوفه و منم کلی ناامید شدم
آخه من یه خوبی تو نمیتونم درست کنم
ژله که درست میکنم نصفش میچسبه به ته ظرف نمیدونم چرا
چیکار کنم نچسبه؟
مرسی دوست دارم یه عالمه مهربون

سلام عزیزم
ممنوندوست گلم شما لطف داری
عزیزم ظرف خیلی کم چرب کن بعد ژله رو که داخلش بریز
موقعه ی برگردوندن هم ظرفرو چند ثانیه داخل آب خیلی گرم بذار.
یعنی سینک رو پر از آب داغ کن و ظرف ژله رو داخلش بذار و چند ثانیه نگه دار و بعد برگردون. نمیچسبه دیگه.
بوووووووووووووووووووووس

مریم دوشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:48 ب.ظ

مرسیییییییییییییییییی از راهنماییت.خیلی خوشمزه شد عجیجم

خواهش میکنم عزیزم
نوش جونتون

زهرا چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:32 ب.ظ

سلام خانمی خیلی خوشگله ژلش ولی از قالبش در نمیاد. از هر روشی هم استفاده میکنم خراب میشه.....

سلام عزیزم
عزیزم یکم کف قالب رو چرب کن و بعد از اینکه ژله رو رختی داخلش و گرفت برای برگردوندنش یا ظرف رو بذار تو اب گرم یا از پشت روش سشوار بگیر راحت برمیگرده.

ماندانا یکشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 02:34 ب.ظ

سلام دوست خوبم خیلی ممنون از سایت بسیار آموزنده و مفید شما امیدوارم موفق باشید خواهشمندم مارا از هنر زیبای خود بیشتر بهره مند سازید.

سلام عزیزم
خواهش میکنم دوست گلم خوشحالم که دوست داشتید
چشم حتما

زهرا سه‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 04:38 ب.ظ http://mh.naq@gmil.com

قشنگ بود

مریم سه‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:13 ب.ظ

وای خدایا چقدر شما ماهی. این اولین باره که من دارم این سایتو می بینم و واقعا مهربونی شما و سلیقه قشنگتون جذبم کرده. امیدوارم که همیشه همین قدر شاداب، سلامت و پرانرژی باشید.

مرسی عزیز دلم شما لطف دارید
خوش اومدی دوست گلم
همچنی شما عزیزم شاد و سلامت باشی

مینا پنج‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 04:04 ق.ظ

Slm.man 4 no zhele 2rost kardam.vali motasefane meghdare zhele aloverao bastanio nemidunam cheghad ba ham makhlut konam.pudre zhelatinam mikhad?mamnun misham zud j bedid

سلام عزیزم بسته به گنجایش ظرفت داره .

یه بسته ژله ی الوئه ورا رو با 3 قاشق بستنی مخلوط کن.
پودر ژلاتین هم نمیخواد ...

مهشید پنج‌شنبه 5 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 12:05 ق.ظ

سلام من امروز با سایتتون آشنا شدم خیلی زیبا بود من این دسرو درست کردم ولی وقتی شیر را داخل ژله الوئه ورا ریختم برید علتش چیه ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

سلام عزیزم
خوش اومدی دوست گلم
به خاطر اینکه ژله داغ بوده و شیر سرد..
باید بذارید هم دما بشن... شیر رو بذارید از یخچال بیرون و سرد نباشه و ژله رو هم بذارید از داغی بیافته و بعد مخلوط کنید.

مهدیه دوشنبه 9 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 05:57 ب.ظ

با سلام من این ژله رو با پایه وانیلی درست کردم خیلی عالی و زیبا شد ازتون تشکر میکنم و براتون آرزوی موفقیت میکنم

نوش جان عزیزم
سلامت باشید

نینی جمعه 27 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 06:19 ب.ظ http://بیتا دات کام

خیلی خوب بود عزیزم مرسی

لیلا یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 01:28 ب.ظ

سلام خیلی عالی بود می خوام واسه مهمونم ژله خورده شیشه درست کنم

سلام عزیزم
نوش جونتون و امیدوارم همیشه مهمونی و شادی باشه...

الناز شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:45 ب.ظ

سلام خوشمزس واقعا

فرزانه دوشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:56 ب.ظ

سلام دوست عزیزم
میشه برای ژله پایه از دسر نارگیلی استفاده کنیم ؟
وسوال دوم ژله رو از قالب سلیکونی چه جوری در بیارم که خراب نشه؟
مرسی

سلام عزیزم
چرا نشه عزیزم خوبم میشه....
سینک رفشویی رو با اب داغ پر کن و ظرف یله رو برای چند ثانیه بذار تو آب داغ و بعد دربیار رو برگردون..

الناز پنج‌شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:15 ق.ظ

سلام خیلی خیلی ژله هاتون خوشگل شده ولی برای من این جور نیامد وقتی الوئه ورا رو ریختم ژله هام دیده نشد تماما روشان سفید شد

سلام
ژله الوئه ورا که شفاف هست باید دیده بشه.
شما باید بذاری ژله کاملا از حرارت بیافته و بعد بریزید

نسیم چهارشنبه 29 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:14 ق.ظ

سلام ...راجع به درست کردن پایه با ژله بستنی بیشتر توضیح بدین لطفاااااا. من نفهمیدم چی شد.
وقتی این دو تا رو مخلوط کردیم... باید توش اب بریزیم و ژلاتین رو حل کنیم؟ و مقداراش بر چه اساسیه...
مرسی..

عزیز پودر ژله رو با 1 لیوان ابجوش مخلوط کن و بذار خنک بشه وقتی خنک شد بستنی اضافه کن و بریز رو مواد .همین

niloofar یکشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 01:32 ق.ظ

akh joon man asheghesham kheliiiii naze ...farda hatman dorostesh mikonam...merc azizam

م.ن دوشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 06:44 ب.ظ

سلام من زله تزریقی درست کردم خامه هارو با رنگهای مجاز رنگی کردم کارم زیبا شد اما موقع خوردن خامه ها بو وطعم زله راخراب کردم مجبور به دور ریختن اون شدم میشه راهنمایی کنید درضمن رنگها مجاز واستانداردو تازه بود خامه هم مشکلی نداشت

شاید از طعم خامه خوشتون نیومده وگرنه بد نمیشه اینبار به جای خامه از دنت استفاده کنید

paria چهارشنبه 9 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 02:02 ب.ظ

like dari

شیش سه‌شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 06:41 ب.ظ

می خوامممممممممممممممممممم
یکی برام درست کنه

عاطفه یکشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 11:47 ق.ظ

سلام
منظورتون از خامه خامه ی صبحانه اس یا خامه ی شیرینی؟؟

سلام عزیزم
همون خامه ی صبحانه از این پاکت صورتی ها

تنها چهارشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 01:53 ب.ظ http://denil.blogfa.com

سلام خیلی زیبا بود
خوشحال میشم به وب
من بیای و نظر بدی
موفق باشی...:

سلام دوست عزیز
حتما

رامتین چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 10:07 ب.ظ http://banoyeziba.blogsky.com

محشر بود حرف نداشت

katayoon جمعه 13 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 05:48 ب.ظ

سلام، ممنون از دستور خوبتون
من یه سوال داشتم ، من ایران نیستم و ژله آلورا یا آناناس پیدا نمی کنم میتونم پودر ژلاتین رو با بستنی ترکیب کنم برای ژله پایه؟

سلام عزیزم
خواهش میکنم
شدنش که میشه ولی طعم اصلا خوبی نخواهد داشت.... از ژله ی لیمو و... هر ژله یی که رنگش روشنه میتونید استفاده کنید.
یا از پایه های دیگه استفاده کنید...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد