ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید
ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید

اموزش خمیر چینی و خمیر ایتالیایی



 اموزش خمیر چینی و خمیر ایتالیایی


خمیر چینی بیشتر برای ساخت گلهای ظریف  استفاده میشه
و خمیر ایتالیایی برای کارهای ضخیمتر  که بیشتر حالت فانتزی دارن.


خمیر چینی:
چسب چوب شمال  1لیوان
آب نصف لیوان
آرد ذرت مخصوص گلسازی1لیوان
وازلین به مقدار لازم
گلیسیرین دو قاشق غذاخوری

ابتدا قابلمه تفلون کوچک(قابلمه نباید قبلا توش غذا پخته شده باشه....و در ضمن توی اون دیگه نمیتونید غذا بپزید) رو با وازلین زیاد خوب چرب میکنیم.یه قاشق چوبی هم برای اینکار لازم داریم.اونرو هم خوب با وازلین چرب میکنیم.


بعد از چرب کردن قابلمه و قاشق ....ابتدا نشاسته ذرت را داخل قابلمه میریزیم...سپس آب رو به نشاسته اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم تا کامل حل شود.گلیسیرین رو داخل لیوان ریخته و خوب داخل لیوان میچرخونیم و بعد چسب چوب رو داخل لیوان ریخته و بعد به نشاسته و آب اضافه میکنیم(با اینکار چسب چوب به هیچ وجه به لیوان نمیچسبه و کامل خالی میشه)

و خوب مخلوط کرده تا خمیر یکدست شود...
و بعد روی شعله ملایم میذاریم و خوب با قاشق خمیر رو هم میزنیم تا از حالت روان خارج بشه.با قاشق مرتب وسط خمیر رو باز میکنیم تا به صورت مایع چیزی باقی نمونه.دقت کنید که باید تا پایان کار خمیر باید بالای سرش باشید و مرتب هم بزنید تا خمیر نسوزه


بعد از جمع شدن و پخته شدن خمیر از روی حرارت برداشته و به همون صورت داغ با وازلین خوب ورز میدیم تا کل خمیر چرب بشه و خوب ورز بخوره بعد داخل پارچه سفید تمیزو بعد کیسه نایلن و بعد داخل ظرف دردارو میذاریم تا سرد بشه  و به اصطلاح خمیربرسه.


خمیر ایتالیایی
چسب چوب شمال 1 لیوان

گلیسیرین 2 قاشق غذاخوری

وازلین هم به مقدار لازم

نشاسته ذرت 1لیوان



مثل روش قبلی قابلمه و قاشق چوبی رو خوب چرب میکنیم.
نشاسته و چسب چوب و گلیسیرین رو داخل قابلمه ریخته و خوب با قاشق هم میزنیم تا گلوله ای نمونه و خمیر یکدست بشه


بعد روی کتری در حال جوش میذاریم وروی قابلمه یه بشقاب میذاریم.بعد از حدود 5 دقیقه خمیر رو با قاشق چک میکنیم.قاشق رو میندازیم زیر خمیر تا ببینیم بسته شده یا نه.بعد خمیر رو برمیگردونیم تا طرف دیگه اش هم حرارت ببینه.توی این حالت دیگه بشقاب رو نمیذاریم
  
بعد با قاشق مثل روش قبلی خوب وسط خمیر رو باز کرده تا خوب پخته بشه.خیلی هم حرارت ندید که خشک نشه
یکمی هم خمیر نرم بمونه اشکالی نداره.چون با حرارتی که داره پخته میشه
از روی حرارت برمیداریم و خوب با وازلین ورز میدیم

تا خمیرمون حسابی چرب و نرم بشه
بعد میذاریم داخل پارچه سفید و تمیز و بعد داخل کیسه و بعد ظرف دردار تا سرد بشه و جا بیوفته.

اموزش دستور خمیر از پرپرک عزیز تو مامی سایت.






برای مونتاژ کردن کار هم اول کمی چسب چوب شمال رو به پشت خمیر میزنیم و بعد میچسبونیم روی کار.








اینم یه سری دیگه. برای تزیین ظروف سفره هفت سین هم قشنگ می شه.










دیگر آموزش ها



نظرات 59 + ارسال نظر
سبحان شنبه 16 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 05:13 ب.ظ

سلام
تعجب نکنید پسرم ، من هرکسی که هنرمند باشه دوستش دارم.
من هنوز درست نکردم ولی فکر میکنم دستورالعمل کاملی باشه
مرسی

سلام
نه چرا تعجب کنم. پسرایی که به هنر هم علاقه دارن خیلی زیادن. هنر که فقط مخصوص خانم ها نیست.
خواهش میکنم دوست عزیز

nazanin سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 03:58 ب.ظ

mahnaz پنج‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:53 ب.ظ

سلام میشه بپرسم ایا بدون رفتن به کلاس میشه عروسک سازی کرد ؟
مثلا رنگشو کی میزنین ؟ تو تابه ؟ یا کدوم مرحله؟ جواب بدین ممنون میشم

سلام عزیزم
چرا نمیشه گلم. کلاس ها هم همینهایی رو مگن که تو سایت هاست. ساختش دیگه به تمرین احتیاج داره.
وقتی خمیر رو درست کردی و خواستی کار رو درست کنی رنگ رو اضافه میکنی به خمیر. یعنی شما مثلا یه خمیر نارنجی میخوای. خمیر رو اول بپز بعد که یکم استراحت دادی بهش رنگ روغن نار نجی رو یکم داخل خمیر بزن و ورز بده تا همه ی خمیر رنگ بگیره.

reyhan جمعه 13 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:16 ب.ظ

salam mikhastam bedonam shoma amozesham darin va tariqe tamas
mammnoooonam

سلام عزیزم
نه گلم شرمند آموزش ندارم

sharareh پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:40 ب.ظ

سلام ، خسته نباشید ،
میخواستم ازتون خواهش کنم در صورت امکان نحوه درست کردن اسب با کالسکه به وسیله خمیر چینی برام بزارید ممنون میشم .

سلام عزیزم
سلامت باشیدپچشم اگه یه آموزش خوب پیدا کردم حتما میذارم

مهسا یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:39 ب.ظ

سلام من می خواستم بدونم چرا وقتی که خمیر رنگ شد ترک می خوره و چه جوری میشه دست و سرش رو به هم چسبوند

سلام عزیزم
ترک خوردن خمیر به رنگ ربط نداره.
برای اینکه خمیرت ترک نخوره به جای آرد ذرت از نشاسته ی ذرت استفاده کن و بعد با وازلین خوب چربش کن بذار توکیسه. کیسه روهم بذار تو پارچه دیگه ترک نمیخوره.
برای وصل کردن دست و سر هم از چسب چوب شمال استفاده کن. چسب رو بزن به بدن و سر و بذار روی هم.

من شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:33 ق.ظ

چرا خمیر بد خشک شدن ترک بر میداره؟؟؟؟

عزیزم خویر رو تو کیسه فریزر بذار وبعد داخل پارچه. تو یخچال هم نذار ترک نمیخوره.

ترمه پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 02:44 ب.ظ

سلام. آرد نشاسترو باید از کجا بگیریم؟

سلام عزیزم
نشاسته رو از سوپری ها بگیر بعد تو خونه آسیابش کن.

ترمه پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:28 ب.ظ

سلام.راستی خمیر چقدر باید تو کیسه یا ظرف در بسته بمونه؟

سلام عزیزم
همیشه تا وقتی که تموم شه. یعنی شما وقتی یه مقدار رو برمیداری استفاده کنی بقیه رو بذار داخل کیسه و ظرف درش رو خوب ببنند که هوا نکشه خشک بشه.

سعید جمعه 25 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:46 ق.ظ

سلام........میخواستم بدونم این خمیر در مقابل اب مقاوم هست یا نه؟(برای ساخت وسایل اکواریومی).....اگر نیست میشه یک خمیری معرفی کنید که در برابر اب مقاوم باشه؟

سلام عزیزم
فکر نکنم مشکلی براش پیش بیاد. چون من باهرا گذاشتم تو آب مونده چیزی نشده.
خمیر دیگه نمیشناسم !! شرمنده عزیزم

تاران شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 04:14 ب.ظ http://www.injahamechihas2020.blogfa.com

سلام دوست من
من خودم کار گل با خمیر روانجام میدم
یه سوال ایا میشه از نشاسته سیب زمینی هم استفاده کنم
بهم سر بزن خووووووووووووووشحال میشم

سلام عزیزم
نشاسته ی سیب زمینی نمیدونم. ولی فکر نکنم فرقی داشته باشه. شاید بشه.
حتما عزیزم

ترمه دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 04:04 ب.ظ

سلام. 2تا سوال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا هرچی سوال می پرسم جواب نمی دید؟
اگه خمیر رنگشده خیلی نرم بود چی کار کنم؟

سلام ترمه خانم
من امکان نداره هیچ سوالی رو جواب ندم عزیزم
اگه تو این هفته پرسیده بودید اصلا وب نیومدم درگیر مراسم ختم پدرشوهرم بودم.
اگه خمیر نرم بشه که مشکلی نیست بهتر حالت میگیره ولی بذار چندساعت تو یخچال.

پروانه ا دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:37 ب.ظ

فرمول خمیرنقاشی برجسته ممنون میشم

ندارم عزیزم
پیدا کردم میگم

عسل شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 03:09 ب.ظ

سلام من عسل هستم 12 سالمه میخواستم بدونم که ما اگه تو خمیر ایتالیایی ابلیمو اضافه کنیم چه اتفاقی میوفته

سلام عسل خانم
هیچ اتفاقی نمیوفته عزیزم ! ولی تا اونجا که من میدونم نباید آبلیمو اضافه کنی عزیزم.

f یکشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:39 ق.ظ

سلام.وبلاگتون عالیه.دستتون درد نکنه.اگرمیشه فرق این دوخمیروبگید

سلام عزیزم
خواهش میکنم.
خمیر چینی بیشتر برای ساخت گلهای ظریف استفاده میشه
و خمیر ایتالیایی برای کارهای ضخیمتر که بیشتر حالت فانتزی دارن

عسل چهارشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:31 ق.ظ

ممنونم دستورالعمل خیلی کلملی بود ولی بعد که خمیرمو درست کردم خیلی سفت شده بود دلیلش چی بود کارهاتون هم خیلی زیباس

عزیزم امکان داره چسب چوب زیاد ریختی . داخل یخچال نذار نرم میشه.
مرسی عزیزم

دریا جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 03:23 ق.ظ

سلام ,من یه مشکی دارم امیدوارم بتونین کمکم کنین. :( می خوام خمیر ایتالیایی درست کنم ولی نمیدونم چرا همش خراب می شه بعد از اینکه از رو حرارت ورش میدارم وقتی ورزش میدم همش گوله گوله میشه اصلا نمیشه بهش فرم داد. وازلین و گلیسیرین کم و زیاد کردم / گلیسیرین توی لیوان چسپ ریختم بعد ریختم رو نشاسته ولی بازم نشددد نمیدونم مشکل کجاس.دارم کم کم ناامید میشم خواهش میکنم کمکم کنیننننننن

[IMG]http://i60.tinypic.com/2q0okdu.jpg[/IMG]

سلام عزیزم

عزیزم خوب هم نمیزین علتش ممکنه این باشه. نشاسته رو اسیاب کن که خوب پودر بشه بعد بریز تا قابلمه و روش چسب چوب و گلیسیرین بریز حرارت زیاد نباشه و خوب هم بزن که گلوله گلوله نباشه.
چسب چوب هم نباید مونده باشه عزیزم. حتما از چسب چوب شمال باید استفاده کنید .
نا امید نشو عزیزم. خوب هم بزن درست میشه.

uhxd یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 01:15 ب.ظ http://hsdawtgrtg

ترمه دوشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 04:45 ب.ظ

سلام خاله جون.یه سوال؟
میشه خمیر بعد از خشک شدن دوباره نرم بشه؟

سلام عزیزم
نه دیگه نمیشه. خشک بشه خشک شده

پری چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 03:52 ب.ظ

با سلام

ممنون از سایت پر محتوی و زیباتون
من قدیم کار گل چینی و عروسک انجام میدادم و از خمیر خام بیشتر استفاده میکردم تا پخته.ولی پخته خیلی لطیفتره.میگم خمیر فیمو رو از کجا بخرم و چطوریه.نشاسته ی تو مغازه ها که فرنی درست میکنیم نشاسته ی ذرته?

سلام دوست عزیز
خواهش میکنم
اره پخته لطیف تر هست...
خمیر فیمو رو از مغازه هایی که لوازم پتینه یا لوازم نقاشی معماری میفروشن میتونید بخرید...
نشاسته هم بله از همون ها که باهاش فرنی درست میکنن.

نازنین چهارشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:01 ق.ظ

سلام
مرسی واسه توضیح فوق العادتون
یه سوال. شما در انتها که کارتون تموم شد اون رو داخل مایکروفر میذارید تا بپزه؟با چه درجه ای؟
من میخوام با خمیر ایتالیایی چند تا چیز فانتزی درست کنم اما نمیدونم اگه بیافته زمین میشکنه یا نه. اگه بپزه سفت تر میشه ؟
خمیر فانتزی و خمیر گل چینی هر رو میپزید؟

یه کم بیشتر از یه سوال شد ولی ممنون میشم جواب بدین

سلام عزیزم
خواهش میکنم
نه عزیزم این خمیر ها بعد ساخت احتیاج به پخت نداره.
عزیزم از یه جای بلند یه ملامین هم بیافته میشکنه دیگ. اینم خمیر هست دیگه بیافته میشکنه. بپزی نپزی فرقی تو جنسش نمیکنه.
بعد هم این خمیرها به این راحتی نمیشکنن. از دست من چندبار افتادن نشکستن !

نهال پنج‌شنبه 7 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 10:42 ب.ظ

سلام.عیدتون مبارک
تو دستور خیمر گل چینی شما چه قدر زمان میبره که خمیر بپزه؟

چرا تو بیشتر دستور های خمیر گل چینی ابلیمو هست؟ به چه درد میخوره؟من یه بار درست کردم از بوش اصلا خوشم نیومد.

سلام عزیزم
سال نو شما هم مبارک
من حدود 5 تا 7 دقیقه میپزم همیچین که شکل خمیر گرفت برمیدارم
عزیزم اصلا ابلیمو نداره که !! من همیشه بدون ابلیمو درست میکنم !!

LEILA ORANGI سه‌شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:17 ب.ظ

سلام.روز خوش.ممنون از اوزشتون.میشه چند تا عروسک هم اموزش بدین؟

سلام عزیزم
چشم عزیزم حتما

نازنین دوشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:04 ب.ظ

سلام
انگار من یه جورایی طرفدار سایتتون شدم.هر روز دارم میام.
من یه مشکل با خمیرم دارم. خیلی چسبناک میشه. هر کار میکنم هم حل نمیشه. خمیر ایتالیایی نه ولی خمیر گل چینی همش جسبناک میشه. مواد رو هم دقیق اندازه میریزم. نمیدونم شاید زمان پختش باید بیشتر باشه. ولی اونقدر میپزه که میترسم دیگه بسوزه. یه بار هم چسب چوب رو خیلی کمتر ریختم ولی بازم اخرش چسبید نمیدونم واقعا چیکار کنم. روی صفحه کار نشاسته ذزت رو میریزم رو وردنه ام هم همینطور ولی همین که میخوام صافش کنم به همه جا میچسبه.من خمیر رو تو یخچال نمیذارم میتونه علتش این باشه؟ همون لحظه هم که میپیچم دور پارچه تا میام یه نیم ساعت دیگه بهش سر بزنم چسبیده بهش. دیگه اشکم در اومده تو رو خدا کمک کنید

سلام عزیزم
عزیزم زمان پخت بین 5 تا 7 ذقیقه باشه بعد از اینکه پختی سریع با وازلین چربش کن و کمی ورز بده . حتما هم از چسب چوب شمال استفاده کن. اندازه ی گلسیرین هم مهمه. دقت کن.
نه عزیزم احتیاجی به یخچال نیست. بعد پخت با وازلین حتما چرب کن دیگه چسب ناک نمیشه.
امیدوارم اینبار خوب بشه. ناامید نشو دوستم

غذل دوشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 04:05 ب.ظ http://gravatar.com

مرسی می گم شمال نباشه طوریه

خواهش میکنم عزیزم
حتما باید شمال باشه. در غیر اینصورت کار خراب میشه.

سیده نخمه جمعه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:21 ب.ظ

سلام ممنون بخاطر صبر و حوصلتون منم مشکل چسبناک شدن خمیر رو دارم همه مواد رو دقیق ریختم اما خیلی چسبناک شده بنظرتون زمان پخت کم گذاشتم؟ اگ دوباره بزارمش تو قابلمه رو گاز عیب داره؟
چسب چوب باید اسمش شمال باشه ؟
مال من نیست ولی یارو گفت جنسش خوبه

سلام عزیزم
خواهش میکنم دوست عزیز
عزیزم برای ساختن خمیر گل چینی حتما و حتما باید از چسب چوب شمال استفاده کرد. احتمالا مشکل چسبناک شدن از همون چسب چوب هست.
به حرف فروشنده ها زیاد توجه نکنید چون اطلاعی ندارن. دوباره با چسب چوب شمال درست کن مطمئنم این مشکل رو نخواهی داشت.

استیونس جمعه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 04:04 ب.ظ http://stevenekraskian.blogfa.com

سلام

یک جورمجسمه چینی هست

6مجسمه دو در توهست

یعنی مثلا یک خرس بزرگتره و فضای داخل سینه اش یک مجسمه همان شکل و همان جنس کوچکتره و همین طور تا مجسمه ششم تودرتوست

هم مجسمه یکجامیشه هم 6مجسمه مجزا

کسی چنین چیزی دیده راهنماییم بده خواهشا؟

یا درتهران جایی سراغ دارید چنین شی زیبایی باشه بتونم راحت تر و سریعتربیابمش؟

ممنون میشم راهنماییم کنید
khoshhal misham be webe manam byayed

سلام
من فقط عروسک روسیش رو دیدم.. که تو شوش میفروختن.
شمال هم میفروشن

الناز جمعه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 02:41 ق.ظ

سلام
یه سوال دارم.چرا مجسمه هایی که درست میکنم کپک میزنن؟ :(

سلام عزیزم
واقعا ؟؟ تا حالا هم جینی چیزی نشنیده بودم !
خمیری که درست میکنید بعد ساختن خشک میشه. اگه خشک بشه که دیگه نباید کپک بزنه !

عطیه دوشنبه 23 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 12:49 ب.ظ

سلام ، مرسی از آموزشت
من با ی دوستور دیگه شبیه ِ دستور اولت رفتم ک آب نداشت !
الان خمیر چینیم چسبندگی نداره و حتی رنگ روغن هم توش حل نمیشه : (

میشه برای ِ خمیرم کاری کرد ؟
چون ی حجم زیادی هست دلم میسوزه : (

شرمنده اونموقع نتونستم جواب بدم
الانم که مطمئنم خیلی دیر شده برای جواب

لیلا چهارشنبه 25 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 02:38 ق.ظ

سلام وبلاگ عالی دارید ودستتون درد نکنه بخاطر زحمت هایی که کشیدید لیلا هستم از کاشان

سلام عزیزم
خواهش میکنم خوشحال شدم دوستعزیز

امید چهارشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:08 ب.ظ

فریبا پنج‌شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:01 ب.ظ

سلام عزیزم. کارتون خیلی قشنگه. من اولین تجربه ام . تو زمینه گل چینی است. امیدوارم که بتونم درست کنم بازم ممنون

maryam یکشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:54 ب.ظ

سلام عزیزم
من خمیر عروسک رو درست کردم یه روزم تو یخچال موند.وقتی میخوام باهاش کار کنم زیادی نرم و انعطاف پذیره.شکل میگیره ولی سریع خراب میشه

سلام عزیزم
مواد رو دقیقا اندازه گیری کن زیاد هم نباید روی حرارت بمونه

زینب دوشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:13 ب.ظ

عععععععععععععععععععععععاااااااااااااااااااااللللللللللللللللللللیییییییییییییببببببببببببببببببببببببببببوووووووووووووووووووووووووودددددددددددددد

محمد دوشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 01:13 ب.ظ

خوب بود

خاطره مهردوست سه‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 03:16 ب.ظ http://http:/www.haramsara.blogfa.com

سلام آموزش بسیار عالی و طرح بسیار زیبا فقط خواستم عرض کنم گروهی از دوستان بودند که به جای گلیسیرین از روغن مایع استفاده می کردند. این کار باعث میشه خمیر ترک بخوره و از لطافت لازم برخوردار نباشه . درضمن استفاده از وازلین زیاد باعث میشه خمیر از حالت چینی به حالت پلاستیک یا انعطاف پذیر تبدیل بشه . باتشکر

مرسی عزیزم از توضیحات خوبتون

لیلا سه‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 04:47 ب.ظ http://www.lena@taha.com

سلام ابجی خسته نباشید. خواهش میکنم در پستتون اگه درست کردن بشقاب ماکارونی خمیر چینی بلدید بزارید ممنون میشم هر سایتی را گشتم نتونستم ادرسشو پیدا کنم .

زهرا یکشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 06:22 ب.ظ

خانومی من خیلی از وبلاگارو دیدم اما توضیحات شما عالی و کافی بود. خیلی ممنون

رها یکشنبه 23 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 09:52 ب.ظ

عالی

sahar پنج‌شنبه 4 دی‌ماه سال 1393 ساعت 02:10 ق.ظ

سلام
کاراتون خیلی خوشگلن
خمیری که من درست کردم خیلی نرمه
برای اینکه سفت تر بشه میشه کاری کرد؟

سلام عزیزم
نرم بهتره که شکل دادن بهش راحت تر هست. بعد از درست کردن بذار خشک بشه..
اگه خیلی نرمه گایسیرینش رو کمتر بریز.

رویا سادات حسینی چهارشنبه 10 دی‌ماه سال 1393 ساعت 12:07 ق.ظ

سلام خیلی ممنونم از شما خیلی عالی بود من رویا هستم و 11 سال دارم و به این کار ها خیلی عالقه مند هستم فقط اگر برای طرز تهیه چند مورد میگذاشتید بهتر بود تا اگر یکی رو نتونستیم تهیه کنیم با اون یکی گل چینی رو بسازیم

سلام عزیزم
خوشبختم رویا خانم گل
عزیزم چند مدل گذاشتم سمت چپ وبلاگ برو قسمت گل چینی و عروسک چینی . مدل های مختلفش رو میبینی

تینا جمعه 26 دی‌ماه سال 1393 ساعت 03:58 ق.ظ

سلام عزیز هنرمند که با حوصله جواب سوالارو میدی سوالم اینه آیا میشه رنگای مختلف از خمیر ایتالیایی رو تهیه کنم و بداریم کنار هروقت تواست بکار ببریم یا نه ؟ اگر یه راه ارتباطی دگر غیر از سات معرف کنید هم ممنون میشم

سلام عزیزم
دقیقا متوجه ی سوالت نشدم دوست گلم
ولی میتونید تو رنگ های مختلف درست کنید و خمیره ها رو تو نایلون و در ظرف دربسته تو یخچال نگه دارید. مدت ها میمونه.

soniya جمعه 26 دی‌ماه سال 1393 ساعت 09:07 ب.ظ

Slm khastenabashin
Azizam in khamiro mishr gozasht tu galebaye jeleyi?

سلام عزیزم
یعنی میخواهید ازش قالب بگیرید. اونطوری نمیشه .تمیز درنمیاد. حالا شما یه امتحان کن شایدم شد.

ساجده سه‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 04:02 ب.ظ

سلام و خسته نباشید بابت مطالب خوب و مفیدتون.راستش یه مشکلی واسه خمیرم پیش اومده نمیدونم چرا اینجوره:-/ وقتی باهاش کار میکنم ترک ترک و لایه لایه میشه.یکم سفته وقتیم یکم گرمش میکنم که نرم شه و بیشتر دست به دست هم بده موقع کار بیشتر لایه لایه مبشه دلیلش چی میتونه باشه؟؟

سلام عزیزم
تو اندازه گیری مواد حتما دقت کن دوست عزیز.
به جای ارد ذرت از نشاسته ی ذرت که پودر کردی استفاده کن بهتر میشه..
10 دقیقه هم خمیر رو بپز و بعد با وازلین کاملا چرب کن و بذار تو کیسه فریزیر کاملا ببند و بذار داخل ظرف در دار..

غزاله یکشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 07:14 ب.ظ

عزیزم بعد از ساخت اگه همینطوری بزاریم بمونه خشک میشه خودش یا باید برای خشک و سفت شدنش کار خاصی انجام بدیم؟؟

بذار همینطوری بمونه 1 یا 2 روز بعد خشک میشه.

آمنه پنج‌شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 07:12 ب.ظ

سلام عزیزم بابت سایت خوبت ممنون
من یه سوالی داشتم این چسب شمال همون چسب بی رنگ هست
آخه می گن چسب باید بی رنگ باشه یعنی وقتی خشک شد سفید نشه بی رنگ شه
من چسب وفا می زنم احساس می کنم کارام ظرافت نداره یا من خوب کار نمی کنم

سلام عزیزم
خواهش میکنم
بله همون چسب هست . برای گل چینی و.. فقط و فقط باید از چسب چوب شمال استفاده کنید. چون تنها چسبی هست که بیرنگ میشه.

الی شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 01:05 ق.ظ

سلام من همه ان کارارو کردم خمیرم میچسبه پختم چرب کردم یخچالم گذاشتم وزم میدم نمی چسبه ولی تا باهاش کار میکنم میچسبه یه سوال دیگه چقدر طول میکشه خشک شه چجوری باید خشک کنم مممنون ازتون

سلام عزیز
خیلی عجیبه که میچسبه اگه همه ی موارد رو دقت کنید.
حتما حتما از چسب چوب شمال باید استفاده کنید.. هیچ چسب چوب دیگه ایی خوب نمیشه.
شما که یکم براتون سخته به جای آرد ذرت از پودر نشاسته استفاده کنید. نشاسته رو بگیرید و پودر کنید و بعد استفاده کنید.
خشک شدنشم 1 تا 2 روز تو محیط خونه و هوای آزاد باشه خشک میشه. کار خاصی نمیخواد بکنید.

tina دوشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 03:32 ب.ظ

سلام برای ساخت عروسک از کدوم خمیر استفاده بشه بهتره ؟ ایتالیایی .چینی . خمیر فیمو برای عروسک سازی استفاده میشه و یا بهتر از بقیه است ؟

سلام عزیزم
خمیر ایتالیایی بهتر هست...
خمیر فیمو هم استفاده میشه که کار باهاش راحت تر هست. خمیر فیمو برای ریز کاری و گردنبند و دستبند عالی هست..

nilofaar سه‌شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 03:08 ق.ظ http://gravatar.com

Slm mamnon.chera khamir tike tike mishavad?

سلام عزیزم
خوب نپخدی خمیر رو احتمالا !!
بعد پخت هم با وازلین خوب ورزش بده

نسترن شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 12:10 ب.ظ

سلام-من کل دستور را رو انجام دادم بعد که از رو گاز بر میدارم کل یه وازلینم روش خالی کردم و ورز دادم اما بازم به دستم می چسبه؟؟؟ این عادیه و باید بزارم خمیر 24 ساعت بمونه بعد استفاده کنم یا من یه جای کارو اشتباه کردم؟؟؟

سلام عزیزم
خوب اولش یکم میچسبه احتیاج نداره 24 ساعت استراحت بدید. میشه هم استراحت داد. ولی من بدون استراحت خمیر هم کار کردم.
ولی موقعه ی کار چون ورز میدید چسبندگی از بین میره..

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.