ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید
ღ بانوی زیبایی  ღ.☂

ღ بانوی زیبایی ღ.☂

به آموزشکده هنر و آشپزی خوش آمدید

تکه دوزی دستگیره


سلام دوستهای گلم

آدینه ی خوبی داشته باشید !



 

 

وسایل لازم

پارچه در چند رنگ

پشم شیشه یا ابر

نخ و سوزن



خوب اول یه سری شش ضلعی بکشید  در دو اندازه. یعنی اگه یکی رو 4 سانت میکشید اون یکی رو 5 سانت بکشید. 

و الگوها رو ببرید از الگوی 5 سانت فقط یدونه بکشید و ببرید و از الگوی 4 سانت به تعدادی که میخواهید 6 ضلعی رو کارتون داشته باشید بکشید. 



الگو ی بزرگتر رو یعنی 5 سانت رو بذارید رو ی پارچه و به تعداد دلخواه ببرید.



بعد پارچه ها رو که برید رو بردارید و اون تعداد الگوی کوچک شش ضلعی رو که بریدید بذارید وسط پارچه


دورش رو تا کنید و کوک بزنید



بعد این شش ضلعی ها رو بهم بدوزید



به این صورت 




بعد کا رو برگردونید و خوب اتو کنید وقتی اتو کردید کوک ها رو بکشید و کاغذها رو از بین شش ضلعی ها دربیارید. 



حالا اگه این تکه دوزی رو برای دستگیره میخواید باید اندازه ی دستگیره ایی که میخواید رو داشته باشید.

دو لایه پارچه ببرید به همراه یه لایه پشم شیشه یا ابر و بعد به ترتیب اول پارچه بعد پشم شیشه و بعد دوباره پارچه رو بذارید و اونوقت این شش ضلعی ها رو بذارید روی کار



و بعد با کوک های تمیز با یه نخ عمامه شش ضلعی ها رو به لایه ی اول پارچه و پشم شیشه بدوزید. شش ضلعی ها رو پارچه ی پشت کار ندوزید. 



یه نوار با پارچه درست کنید اندازه ی دور کار و بعد از وسط تا کنید و اتو کنید 



بذارید دور کار و بدوزید.




اینم یه تکه دوزی برای دستگیره. البته این تکه دوزی رو برای پتو و کیف و...... میتونید استفاده کنید. بهتر میشه که برای پتو یا رو تختی خواستید استفاده کنید شش ضلعی ها رو چرخ کنید.







------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


دیگر آموزش های تکه دوزی برای آشپزخانه  ( روی  عکس ها کلیک کنید)



 

 

         


      

       


نظرات 25 + ارسال نظر
مھراسا جمعه 27 دی‌ماه سال 1392 ساعت 05:51 ب.ظ

عالللللللللللللللللللللللللللللللللی کامل و بى نقص

مرسی عزیزم. خوشحالم که خوشت اومده

ziba جمعه 27 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:37 ب.ظ

خیلی قشنگ بود باران جونی. دست گلت درد نکنه. راستی فضولی نباشه هاااااااااااااا شما چندسالته؟ شاغل هستی؟ حس کنجکاویه(!!!!) دیگه برام جالبه که یه خانم اینقدر باهوش و باحوصله باشه اونم تو این دور و زمونه...

سرت درد نکنه عزیزم.
خواهش میکنم گلم. من 35 سالمه و خانه دار هستم دنبال کار مرتبط با رشتم گشتم نبود !!
شما لطف داری عزیزم . خوبی از خودته گلم

مهسا شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:43 ب.ظ

سلام دوست عزیز کارهاتون واقعا زیبا و آموزشتون کامل و فوق العادست خواهش میکنم در صورت امکان آموزش تاج و شونه سرهای هنرکده ریما رو هم تو وبلاگتون بذارید

سلام عزیزم
ممنون گلم لطف داری.
عزیزم اگه خودم درست کردم چشم حتما

عباس شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:57 ب.ظ

با سلام
من خواهان خرید وبلاگ شما هستم در صورت تمایل با ایمیل من تماس بگیرید.
قیمت پیشنهادی من 500 هزار تومان است
البته با هم کنار میایم
با تشکر

سلام
من قصد فروش ندارم

روبان صورتی شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 05:50 ب.ظ http://www.ihedieh.com/home

سلام عزیزم
باز هم یه هنر زیبای دیگه ...
اگر آی هدیه رو با لینک و نام زیر در لینک های روزانه ات قرار بدی خیلی خوشحال میشم ... منم وبلاگ زیبای شما رو با افتخار در آی هدیه لینک کردم .
http://ihedieh.com/home/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b1%d9%88%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%af%d9%88%d8%b2%db%8c-%d9%88-%d9%85%d8%af%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%af%d9%88%d8%b2%db%8c-%d8%a8%d8%b1.html
نام لینک : آموزش روبان دوزی آی هدیه

سلام عزیزم
چشم حتما لینکتون میکنم.
مرسی دوست عزیز

سپیده شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 06:17 ب.ظ

سلام عزیزم دستت درد نکنه خیلی قشنه میسی به خدا وقتی دیدم اینقد سورپرایز شدم که بهت قول میدم ازش درست کنم عکسشم برات بفرستم ولی بهم نمره بدیا مثل همیشه هم با توضیح کافی وکامل واقعا زیباست
یعنی بازم میذالی؟!

خواهش میکنم دوست گلم یکی دیگه هم برات گذاشتم.
امیدوارم به دردت بخوره عزیزم.

زهره سه‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:53 ب.ظ

سلام عزیزم
از کارای زیبای و هنری که آموزش دادی ممنونم می خواستم لطف کنی دوخت دستگیره آشپزخونه رو هم آموزش بدی . بوس

سلام عزیزم
خواهش میکنم گلم.
تو قسمت دوخت سرویس آشپزخونه برو سمت راست وبلاگ اونجا هست نحوه ی دوخت دستگیره. ولی بازم میذارم اتفاقا یه آموزش خوب دارم.

زهرا سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:39 ق.ظ

سلام عزیزم اولا خواستم تبریک بگم بهت به خاطر هنرمندی و با سلیقه بودنت و بپرسم آیا سفارش قبول میکنی؟ من برای جهیزیه یکی از دوستام دارم خرید میکنم و خیلی دوست دارم زیباترین چیز هارو براش تهییه کنم.

سلام عزیزم
ممنون گلم شما لطف داری. اما همه ی اینها کار من نیست عزیزم
خیلی دوست دارم قبول کنم ولی الان متاسفانه خیلی خیلی درگیرم
یه مریض بدحال داریم...............
امیدوارم دوستتون هم خوشبخت بشه و خوشبحالش یه دوست گلی مثل شما داره

یاسمنگولا یکشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:25 ب.ظ

واقعا هنرمندی دست گلتون درد نکنه

ممنون عزیز دلم شما لطف دارید .

یاشار سه‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 03:40 ب.ظ http://ARABESK1380

عالی بود یه سری به وبلاگ منم بزن خوشحال میشم عزیزم

چشم عزیزم حتما

سارا سه‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:47 ب.ظ

سلام خانمی ماشه بفرمایین چطوری شش ضلعی هارو دقیق کشیدین من هر کاری میکنم دقیق در نمیان

سلام عزیزم
با خط کش ! اندازه گیری دقیق میخواد. ولی توی گوگل سرچ کنید 6 ضلعی یه سری الگو میاد اونها رو پرینت بگیرید و استفاده کنید.

سپیده شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 07:51 ب.ظ

خیلی از اموزش عالیتون ممنون

خواهش میکنم عزیزم

ناهید شنبه 14 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 08:28 ق.ظ

سلام چرا نمیشه عکسارو کپی کرد.

fateme جمعه 31 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:18 ب.ظ

سلام عزیزم
خسته نباشی
میشه از این مدل واسم یه ست کامل درست کنی؟
واسه جهازم میخوام
خیلی نازه

سلام عروس خانم
شرمنده گلم فعلا نمیتونم

مرضیه شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:45 ق.ظ

خیلی خیلی خیلی زیباست هر چی بگم کمه.شما علاوه بر اینکه آموزش هنری ارائه میدهید روحیه و نشاط راهم به ما هدیه دادید .ممنونم ازتون

زهرا شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:28 ق.ظ

خییییییییلی زیباااااااست

زهرا شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:37 ق.ظ

سلام.تو تهران یا کرج از این پارچه های خوشکل کجا دارن
میشه آدرس بدین.ممنون نیشم دوست عزیز

سلام عزیزم
کرج رو نمیدونم
تهران بازار بزرگ

شهرزاد یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 02:07 ب.ظ

عزیزم بسیار عالی و کامل توضیح دادی.خدا انشالله مدر عزیزت رو قریت رحمت الهی و همجوار همه ی خوبان کنه.سالها دلم می خواست تکه دوزی رو یاد بگیرم ولی نشده بود.
ممنونم.

ممنون عزیزم
خدا رفتگان شما رو هم رحمت کنه.
خوشحالم که دوست داشتید و استفاده کردید عزیزم. موفق و پیروز باشید

درنا شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:01 ق.ظ

باسلام و روز بخیر دست شما دوست هنرمند درد نکنه خیلی با ذوق و سلیقه هستید و تشکر ازکلیه مطالب ارزشندتان با اجازه اتان از آن کپی برداری کردم تا درست کنم

سلام عزیزم
خواهش میکنم خوشحالم که دوست داشتید

عسل چهارشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 02:59 ق.ظ

مینا جمعه 17 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 03:42 ب.ظ http://booktolearn.com/?cat=34449

کتاب‌ها و مجلات هنر تکه‌دوزی
http://booktolearn.com/?p=6882

نیلوفر دوشنبه 4 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 05:24 ب.ظ

کاراتون خیلی زیباست

ممنون عزیزم لطف دارید

لیلی جمعه 29 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 09:12 ق.ظ

سلام دوست هنرمندم.
میشه لطفا راهنماییم کنی که چطور میتونم اون نوار اریب و با پارچه،تمیز درست کنم ممنون میشم

سلام عزیزم
عزیزم کجاش رو دقیقا مشکل داری !! برای دوخت کنار باید اروم و با حوصله کار کنی...

مریم چهارشنبه 11 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 11:48 ق.ظ

عالی بود ممنون خانمی

خواهش میکنم عزیزم

لاله جمعه 11 دی‌ماه سال 1394 ساعت 11:27 ق.ظ

خوب بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد